Enya skrev:
Tusen takk Gucci, jeg liker godt å få litt mer om hvordan dommerne er og ellers litt rundt dette å få sine sert. Ikke bare en resultatliste.
Men ble ikke Hera CHAMPION lørdag ? Ser du har gitt henne CAC søndag også.
Og gratulerer igjen ikke minst til Galgviddraumen. Det som er litt artig synes jeg er at alle disse kattene som fikk så bra resultater er fra forskjellige linjer, så det viser vel egentlig at vi gjør noe riktig her også

Liker og at det skrives litt konkret om de forskjellige dommerne. Det er til stor hjelp når man skal bedømme en utstilling "utenfra".
Rett som du noterer Enja - Hera er nå champion! Til helga blir hun gjerne stengt under NM'et og deretter skal hun en tur til Danmark.

Har fått BIV på henne før, og hun er og NOM'et flere ganger. Tusen takk Enja
Når det gjelder BIS'erne mine, så må det kommenteres at kun Calypso vant begge dager.
Hun er en kombinasjon av Kjells gamle linjer og ,for oss, nye amerikanske. Hun har på sett og vis fått farge og kropp fra Nature's(og Concylie), samt eleganse pluss litt ører fra Hillsblues. Er veldig takknemlig for Anne Løhr som har muliggjort at jeg har fått gjøre denne kombinasjonen. Veldig gøy!
Var fantastisk gøy å hente 3 BIS på sorrell. Det ble lagt merke til.
At Vivi og datter vant begge to på lørdagen er og veldig morsomt for meg. Skal telle antall BIS Vivi har nå. Må da begyne å nærme seg 10 etterhvert?
Cachupa har vært NOM 6 ganger nå. Omsider fikk hun sitt første BIS.
Lurer på om dette skal fortsette!?
Gucci skrev:
Det mest generelle inntrykket jeg fikk av de to polske dommere er at de var veldig ukonsekvente i sin dømming, på lørdag ble Herkules enstemmig bis i konkurrane med blant andre Cachupa til Christian på grunn av hans fantastiske tikking sa de når Christian spurte .
Tror du ikke en vesensforskjell på panelene var Lone Lund?
Det tror i alle fall jeg. (Men jeg liker henne svært godt okke som!!!)
Gucci skrev:
Ikke på grunn av deres valg av bestekatter som er flotte representanter for rasen, men på grunn av deres måte å dømme på. Og at de ved sin dømming har sagt klart fra at de generelt sett ikke liker den moderne Abyssiner, uten at det bekymrer meg nevneverdig, jeg fortsetter med mitt uansett.

Det er vi veldig enige om!