Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Utstillingsresultat Hansakatten
(1 besøkende) (1) gjest
Utstillings Resultater
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Utstillingsresultat Hansakatten

07/06/2010 13:43 #7771

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Utstillingsresultat Hansakatten

Da var utstillingen i Bergen historie og jeg tror faktisk at dette ble en utstilling som av enkelte blir husket lenge på grunn av fantastiske resultater for abyssinerrasen. kan det være at vi faktisk er inne i en ny medgangsbølge for vår kjære rase. det kan kanskje også være at Galgviddraumen rett og slett har noen fantastisk flotte katter.

Vi startet lørdagens utstilling hos Ireneuz Pruchniak (PL)
Som skulle dømme aby-n og o
Han dømte stort sett i stillhet men gav alle kattene han dømte sine cert Det var først da han begynte med min Atilla at han begynte å snakke, han syns nemlig at hans markeringer på hodet var for mørke, så mørke syns han de var at det nærmet seg cert trekk. at han har en fantastisk sorell farge så han ikke da det var Atillas "feil" som ble det viktigste. hvordan jeg skal få til mørk farge med lyse markeringer vet jeg ikke,men jeg følger det gamle sitatet om... Not to put oneself under an obligation to follow the judges.... og står på videre

Resultatene ble:
Aby-n
Rødknappens Goya Cacs
Galgviddraumens Balder Trollebane ex 2
Ic DK*Saltvigs Xipisi cagcib - nom
Ch Tamos Medina cacib
Willov av Sina Bass ex 1 biv - nom

Aby-o
Ic DK*faby-Cats bella Donna Cagcib
Ip Ic Kattegårdens Vivi Cagpib-nom-bis
JavRoc's Hera Cac Biv-nom-bis Champion
Galgviddraumens Calypso-a taste of Indian Sommer Ex 1 Nom Bis
DK*Saltvigs Atilla Ex 1

Neste dommer ut var Anna Wilczek (PL)
Hun dømte våre to blå representanter
Gypsy og Cachupa
Gypsy likte hun ikke hodet på hun syns også at hennes hale var for kort, men Cachupa elsket hun og startet skrivingen med å tegne et stort hjerte på Dommersedelen

Resultater
aby-a
Kronhede's Glamoures Gypsy Cac
Cachupa Bonjour L'Amore Ex 1- Nom

Da var det bare Lohne Lund igjen og hun skulle dømme våre Fawn katter .Generelt syns hun at vi har en fantastisk farge og tikking på våre katter og resultatene ble

Aby p
Gic Nature's Devils Delight Cacs-nom
Eclipse Chapt De Laxion*FR Ex 1
Nature's Herkules Ex1-Biv-Nom-Bis

På Søndag var det igjen Ireneuz Pruchniak (PL)
som vi skulle starte hos og han elsket Cachupa
Resultatene ble
aby-a
Kronhede's Glamoures Gypsy Cac
Cachupa Bonjour L'Amore Ex 1- Nom-Bis

Den neste var Anna Wilczek (PL)
Som dømte Aby-n og p
Hun syns stort sett at vi hadde
flotte kropper på våre katter men litt svak farve på våre viltfargede men flott farge og tikking på våre Fawn.
Resultatene ble:

Aby-n
Rødknappens Goya Cacs
Galgviddraumens Balder Trollebane ex 2
Ic DK*Saltvigs Xipisi cagcib - biv-nom
Ch Tamos Medina cacib

Aby p
Gic Nature's Devils Delight Cacs-biv
Eclipse Chapt De Laxion*FR Ex 1
Nature's Herkules Ex1-Nom

Så var det Penny Bydlinski (GB)
sin tur hun skulle dømme de røde
min Bella sa hun i grunnen ingenting om men hun likte Hera , Calypso og Vivi . hun likte heller ikke hodet på Atilla og overså stort sett hans andre kvaliteter.

Resultat: Aby-o
Ic DK*faby-Cats bella Donna Cagcib
Ip Ic Kattegårdens Vivi Cagpib-nom
JavRoc's Hera Cacib Biv-nom
Galgviddraumens Calypso-a taste of Indian Sommer Ex 1 Nom Bis
DK*Saltvigs Atilla Ex 1

Dette var resultatene fra nok en hyggelig utstilling i Bergen
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
07/06/2010 17:58 #7773

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Utstillingsresultat Hansakatten

Tusen takk Gucci, jeg liker godt å få litt mer om hvordan dommerne er og ellers litt rundt dette å få sine sert. Ikke bare en resultatliste.
Men ble ikke Hera CHAMPION lørdag ? Ser du har gitt henne CAC søndag også.
Og gratulerer igjen ikke minst til Galgviddraumen. Det som er litt artig synes jeg er at alle disse kattene som fikk så bra resultater er fra forskjellige linjer, så det viser vel egentlig at vi gjør noe riktig her også
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
07/06/2010 19:32 #7774

• Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

jeg skal ordne resultatene til Hera beklager at jeg ikke fikk med meg det

Det mest generelle inntrykket jeg fikk av de to polske dommere er at de var veldig ukonsekvente i sin dømming, på lørdag ble Herkules enstemmig bis i konkurrane med blant andre Cachupa til Christian på grunn av hans fantastiske tikking sa de når Christian spurte . På søndag ble det Cachupa som fikk deres stemmer og jeg lurer da på om hans tikking da plutselig var borte.
Cachupa er en så flott katt at hun hadde fortjent å vinne begge dagene det er ikke det som er mitt argument men at de syns at en katt har flott tikking den ene dagen for så å være borte den neste, jeg syns også at det var kattens små feil som ble poengtert ikke dens fortrinn. så disse dommerne vil ikke være blant mine favoritter. Ikke på grunn av deres valg av bestekatter som er flotte representanter for rasen, men på grunn av deres måte å dømme på. Og at de ved sin dømming har sagt klart fra at de generelt sett ikke liker den moderne Abyssiner, uten at det bekymrer meg nevneverdig, jeg fortsetter med mitt uansett.
www.natures.abyssiner.no
07/06/2010 23:38 #7776

• Profesjonelle fuglepratere...
  • Galgviddraumen
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Enya skrev:
Tusen takk Gucci, jeg liker godt å få litt mer om hvordan dommerne er og ellers litt rundt dette å få sine sert. Ikke bare en resultatliste.
Men ble ikke Hera CHAMPION lørdag ? Ser du har gitt henne CAC søndag også.
Og gratulerer igjen ikke minst til Galgviddraumen. Det som er litt artig synes jeg er at alle disse kattene som fikk så bra resultater er fra forskjellige linjer, så det viser vel egentlig at vi gjør noe riktig her også

Liker og at det skrives litt konkret om de forskjellige dommerne. Det er til stor hjelp når man skal bedømme en utstilling "utenfra".

Rett som du noterer Enja - Hera er nå champion! Til helga blir hun gjerne stengt under NM'et og deretter skal hun en tur til Danmark. Har fått BIV på henne før, og hun er og NOM'et flere ganger. Tusen takk Enja

Når det gjelder BIS'erne mine, så må det kommenteres at kun Calypso vant begge dager.
Hun er en kombinasjon av Kjells gamle linjer og ,for oss, nye amerikanske. Hun har på sett og vis fått farge og kropp fra Nature's(og Concylie), samt eleganse pluss litt ører fra Hillsblues. Er veldig takknemlig for Anne Løhr som har muliggjort at jeg har fått gjøre denne kombinasjonen. Veldig gøy!

Var fantastisk gøy å hente 3 BIS på sorrell. Det ble lagt merke til.
At Vivi og datter vant begge to på lørdagen er og veldig morsomt for meg. Skal telle antall BIS Vivi har nå. Må da begyne å nærme seg 10 etterhvert?

Cachupa har vært NOM 6 ganger nå. Omsider fikk hun sitt første BIS.
Lurer på om dette skal fortsette!?

Gucci skrev:
Det mest generelle inntrykket jeg fikk av de to polske dommere er at de var veldig ukonsekvente i sin dømming, på lørdag ble Herkules enstemmig bis i konkurrane med blant andre Cachupa til Christian på grunn av hans fantastiske tikking sa de når Christian spurte .

Tror du ikke en vesensforskjell på panelene var Lone Lund?
Det tror i alle fall jeg. (Men jeg liker henne svært godt okke som!!!)

Gucci skrev:
Ikke på grunn av deres valg av bestekatter som er flotte representanter for rasen, men på grunn av deres måte å dømme på. Og at de ved sin dømming har sagt klart fra at de generelt sett ikke liker den moderne Abyssiner, uten at det bekymrer meg nevneverdig, jeg fortsetter med mitt uansett.

Det er vi veldig enige om!
(N)Galgviddraumen
Abyssinere i Vilt, Sorrel, Blått og Fawn
Proud member of RC-Breeder Club

www.galgviddraumen.com
www.facebook.com/galgviddraumen
08/06/2010 00:27 #7784

• Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Tror du ikke en vesensforskjell på panelene var Lone Lund?
Det tror i alle fall jeg. (Men jeg liker henne svært godt okke som!!!)

Men det bekrefter bare min påstand om deres ukonsekvens
www.natures.abyssiner.no
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.37 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen