Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Emils 1. bad
(1 besøkende) (1) gjest
Utstillings Resultater

EMNE: Emils 1. bad

12/03/2010 13:29 #6748

• Abyssineroppdrett
  • Mayas Pride
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Emils 1. bad

Da har jeg badet en Abyssiner for 1. gang i mitt liv Er jo vant til å bade Lazy huskatt før utstillinger av henne og det går som en drøm (hun står å maler i vaskebalja)

Har gruet meg litt til å bade Emil. Har jo aldri gjort dette før og vært redd for å bli oppklort og fæl. Men siden Emil er fertil og "oldemor" Marie Westerlund sa at det var på tide at vi begynte å bade Emil. Han har en lei tendens til å "puffe" opp pelsen sin på utstillinger og da ser han skikkelig langpelset ut og i tillegg litt antydning til fetthale så mente hun at dette ville hjelpe.

Fikk "bademotivasjon" av Abyssiner i går kveld, som sa at jeg skulle manne meg opp og slappe av under forberedelsene. Ikke stresse hverken meg eller Emil opp. Så jeg tok det pent og rolig, satte balja i dusjen, fyldte godt temperert vann i vaskebøtta (til å fukte ham helt med) og et stort badehåndkle klart til å tørke med. Så var det på med slagstøvler, hente Emil, gå inn i dusjen med ham og lukke igjen. Satte ham fint ned i vaskebalja, fuktet hele han, og så var det tid for shampoonering. Det gikk over all forventning bra. Han forsøkte å komme seg ut av dusjen flere ganger men skjønte fort at det ikke gikk, så da ble han stående rolig mens jeg masserte inn shampoo. Han sto og så opp på meg med de forundrede snille øynene sine, den snille gode gutten min Da jeg skulle skylde ham, valgte jeg å øse masse lunkent rent vann over ham med et øsekar. Hadde jeg skrudd på dusjen, hadde han kanskje blitt kjemperedd. Så det skal vi forsøke neste gang. Etter grundig skyllding nesten vred jeg opp hele katten og tullet ham inn i badehåndkle og tørket godt. Nå springer han rundt her og spreller med bena og stressvasker seg. Virker ikke særlig fornærmet heller, så han har fått en hel godbit for seg selv (Cat stick).

Jippi!!!!! Jeg klarte det uten et klor
12/03/2010 14:54 #6751

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv: Emils 1. bad

Jeg sa jo det kom til å gå bra
Jeg skal bade katter til onsdag, satser på å komme meg helskinnet gjennom det
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
12/03/2010 15:31 #6753

• Abyssineroppdrett
  • Mayas Pride
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Vet du, Emil slutter aldri å forundre meg. Han finner seg i alt og bare ser på meg med de snille, snille øynene sine. Det er farlig for en katt å være så snill og god som Emil er, kan risikere å kose ham ihjel en dag

Det blir nok hakket værre i morgen tror jeg. For da skal jeg bade søster Neffi (skrulla). Hun er jo vant til å gå inn i dusjen og hopper glatt rett opp (nesten 2 m) og pleier å balansere på dusjkabinettkanten. Så henne kan jeg nok ikke slippe en finger på engang. Men det skal gå det oga!!!!!
12/03/2010 20:46 #6758

somaliene bader før hvert show. Her er det rett i dusjen og på med kranen. DEt er viktig skylle skylle skylle og skylle, så et øsekar med rent vann hadde ikke funket. Badesmurfene er vanligvis snusende inne på badet når jeg dusjer (nysgjerrige og skal alltid være sammen med meg), og Grace elsker at jeg dusjer på dusjkabinettveggen når hun sitter på andre siden, da skal hun fange vannet som renner nedover..

Dermed er de vant til dusjlyden.

Heldigvis er alle mine ganke tøffe av seg, og er vant med støy, håndtering ++ fra de er bittesmå. Men jammen prøver de snike seg unna når de skal dusjes, da er det klore seg fat i kanten i kabinettt og bruke superkrefter for å dra seg ut. Tilslutt gir de opp og sitter der med et trist fjes..

Etterpå tar mamma og tuller de godt inn i håndkle..og å får de nammenam
12/03/2010 21:06 #6759

• Profesjonelle fuglepratere...
  • Galgviddraumen
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Villkattens: Hvor tidlig begynner du å tilvende dem med dusjen?
Bader du dem også, eller er det kun dusj/"regn"?
(N)Galgviddraumen
Abyssinere i Vilt, Sorrel, Blått og Fawn
Proud member of RC-Breeder Club

www.galgviddraumen.com
www.facebook.com/galgviddraumen
Det tok 0.51 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen