Da har jeg badet en Abyssiner for 1. gang i mitt liv

Er jo vant til å bade Lazy huskatt før utstillinger av henne og det går som en drøm (hun står å maler i vaskebalja)
Har gruet meg litt til å bade Emil. Har jo aldri gjort dette før og vært redd for å bli oppklort og fæl. Men siden Emil er fertil og "oldemor" Marie Westerlund sa at det var på tide at vi begynte å bade Emil. Han har en lei tendens til å "puffe" opp pelsen sin på utstillinger og da ser han skikkelig langpelset ut og i tillegg litt antydning til fetthale så mente hun at dette ville hjelpe.
Fikk "bademotivasjon" av Abyssiner i går kveld, som sa at jeg skulle manne meg opp og slappe av under forberedelsene. Ikke stresse hverken meg eller Emil opp. Så jeg tok det pent og rolig, satte balja i dusjen, fyldte godt temperert vann i vaskebøtta (til å fukte ham helt med) og et stort badehåndkle klart til å tørke med. Så var det på med slagstøvler, hente Emil, gå inn i dusjen med ham og lukke igjen. Satte ham fint ned i vaskebalja, fuktet hele han, og så var det tid for shampoonering. Det gikk over all forventning bra. Han forsøkte å komme seg ut av dusjen flere ganger men skjønte fort at det ikke gikk, så da ble han stående rolig mens jeg masserte inn shampoo. Han sto og så opp på meg med de forundrede snille øynene sine, den snille gode gutten min

Da jeg skulle skylde ham, valgte jeg å øse masse lunkent rent vann over ham med et øsekar. Hadde jeg skrudd på dusjen, hadde han kanskje blitt kjemperedd. Så det skal vi forsøke neste gang. Etter grundig skyllding nesten vred jeg opp hele katten og tullet ham inn i badehåndkle og tørket godt. Nå springer han rundt her og spreller med bena og stressvasker seg. Virker ikke særlig fornærmet heller, så han har fått en hel godbit for seg selv (Cat stick).
Jippi!!!!! Jeg klarte det uten et klor