Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Planlagte og ventende Abyssiner kull

EMNE: ENDELIG

08/10/2008 13:18 #1032

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

ENDELIG

Etter å ha ventet i uro og engstelse å etter å ha sett for mag alskens elendighet om kattefødsel og missfostere så kom Enya lettvint og greit med sitt kull på 4 i natt, den første kl 0340 og den siste kl 0510. Det var da den 69 dagen og derfor begynte jeg å male fanden på veggen men det er jo slik at det kan variere med når tid eggene fester seg til livmorsveggen, det kan gå faktisk opp til 15 dager og dda blir jo forventet fødsel noe utsatt også.
Men altså alt er vel med både mor og barn, 2 gutter og to jenter med vekter fra 82 gr-104 gr. Alle tok puppen med det samme og det ser ut for at mamma har det som skal til Det er 3 viltfarget og en sorrel. Til å begynne med trodde jeg at de viltfargete var blå (pappa er blå) da de ikke har helt klar farge på ryggen synes jeg, er noe flekkete liksom men det var mamma også som nyfødt.
Dag1.jpg
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
08/10/2008 13:42 #1033

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:ENDELIG

Må vi få være de første til å gratulere !!!
Et flott kull og passe mange...
Flere bilder takk !

(Tante Sur ble så ivrig at hun la seg på tastaturet for at skrivingen skulle gå fortere...
tror hun virkelig føler seg som "tante" her ja, siden hun jo kommer fra ditt oppdrett)
08/10/2008 13:51 #1034

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Tusen takk, Det kommer nok flere bilder etterhvert, Og til "tante", det er klart du må få lov til å føle deg som en tante.
Og til matmor, etter som jeg forstår så kan jeg få gratulere med menenskebaby der i huset, hvordan tar de firbente dette da ?
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
08/10/2008 14:42 #1035

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Takk for gratulasjonen for den tobeinte kattungen.

De firbeinte tar det på strak arm (pote). De var litt forundret over de underlige lydene til å begynne med, og måtte jo til stadighet inspisere nye ting og lukter, men nå gir de egentlig bare blanke.

Det er lite sjalusi - de forstår nok at babyen stiller i en litt annen kategori enn dem selv - at det rett og slett er et menneske, men innimellom er det litt sår mjauing når de ikke får vår fulle oppmerksomhet med en gang. Det er spesielt Lille Blå som er såret og hun prøver ofte å legge seg mellom meg og babyen - men det er alltid snikende, aldri offensivt.

Tante Sur freste litt den første uka når hun ble overrumplet over at babyen var på fanget mitt når hun selv ville kose, men det har hun sluttet med. Nå bare overser hun junior med største arroganse...
09/10/2008 12:18 #1037

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Grattis med flotte kattunger, fint at vi endelig lykkes med å få satt et nytt kull til verden. Det begynner å bli en stund siden.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
Det tok 0.51 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen