Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Vår lille nye Donald
(1 besøkende) (1) gjest
Legg inn bilder her

EMNE: Vår lille nye Donald

30/06/2010 21:58 #8145

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Vår lille nye Donald

Vil presentere vår lille nye samboer. Ikke er han import og ikke er han av de ekstreme heller, men han er en som jeg har ønsket meg lenge.
Jo, jeg er egentlig kurert for avlshanner, men når man kommer over en fawn gutt som har endel av det jeg trenger her så får jeg bare tenke at han kan ikke bli værre enn Tassen (dessuten er linjene hans bakover noe jeg har tenkt jeg ville ha inn)
Jeg vil gjerne ha helt ærlige kommentarer på han. Han har en superkort pels med flott ticking allerede. Fargen er veldig bra synes jeg.
Og han kan brukes på alle tre jentene våre.
donald.jpg
30/06/2010 22:00 #8146

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Vår lille nye Donald

Donald av Simonstad (N).
Donald_2.jpg
30/06/2010 22:21 #8147

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg syns han ser ut som en harmonisk katt, om jeg skal være kritisk kunne jeg kanskje ønsket et noe åpnere uttrykk og at han kunne hatt en lavere øreplassering, det med ørene er spesielt viktig når en tenker på hvilke hunner han skal brukes på.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
30/06/2010 22:43 #8148

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Det med ørene er jeg helt enig i Gucci. De kunne godt vært lavere satt. Som jeg skrev KAN jeg bruke han på alle jentene her, men er ikke helt sikker på det enda. Jeg skal se det an hvordan de utvikler seg. Imala er nok den minst aktuelle.
Men jeg synes også det er litt andre ting som skal til når jeg tenker på å lage fine fawn. Og det er både ticking, pels, farge og størrelse på katten, så får vi jobbe med ørene etterhvert. ( og når jeg om noen år finner DEN supre fawn jenta med DE ørene, da har jeg snille Donald som har lovet å være grei hannkatt).
Uttrykket er nok åpnere enn det ser ut her på bildene. Han kom til oss med fly i dag og er ikke helt kjent enda.
Han ligner egentlig på Dino, vår gamle fawngutt da han var baby.
30/06/2010 23:22 #8150

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Gratulerer med ny avlshann, er han meldt på til TERAK ? Han ser ut for å ha en fantastisk kort fin pels. Hvem ligger bak denne ? Lykke til med Donald Det blir etter hvert så mange nye katter nå at jeg blir helt matt.
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
Det tok 0.22 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen