Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Lilla abyssiner
(1 besøkende) (1) gjest
Legg inn bilder her
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Lilla abyssiner

14/07/2008 23:23 #586

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Lilla abyssiner

I FIFE, det Europeiske forbundet NRR er medlem av. godkjennes som kjent abyssineren i de 4 kjente fargene Vilt, Rødt, Blått Og Fawn, i tillegg kommer sølvvariantene til disse. I det Engelske forbundet GCCF derimot, er i tillegg sjokoladefarget og lillafarget også godkjent. Har funnet en side på nettet som har en fyldig omtale av disse fargene så jeg legger ut adressen dit. så kan dere selv se og lese om avlen av disse fargene.

På bildet ser vi en voksen lillafarget og en sjokoladefarget kattunge.

Adressen er : www.abychatcats.co.uk/favorite.htm
Vedlegg:
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
14/07/2008 23:56 #587

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Lilla abyssiner

så flotte.
Lurer på om de fargene noen gang kan bli godkjent her i norge og..?
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
15/07/2008 09:24 #588

• Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Det er stort sett opp til oss om vi vil ha de fargene, men der er ingen lov som forbyr deg å eie en slik katt i Norge. Men du vil ikke få den registrert og kan derfor ikke bruke den til avl eller utstilling. Den oppdretteren som jeg har lagt ut adressen til selger også en del av sine katter billigere dersom du kastrerer dem 9 måneder gamle. de vil da bli utstyrt med kl 2 Stamtavle (avlsforbud).

Skal vi få disse fargene godkjent, må vi først legge inn et forslag til vår egen klubbs generalforsamling. Der flertallet må bestemme at der skal sendes et forslag om godkjenning av de nye fargene til NRR's generalforsamling. Der må det et flertallsvedtak om at dette forslag skal sendes FIFÈ, der representanter for de tilsluttede klubber må foreta den endelige beslutning om farveendringene. Så det er bare å sette igang dersom du ønsker det.
www.natures.abyssiner.no
16/07/2008 10:47 #589

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg håper ikke at lilla blir godkjent i FIFe. Den er veldig vanskelig å skille fra Fawn. I Ocicatavlen er det lov både med lilla og hele pakka og det er et nesten umulig å skille fargene. Sjokolade ville jeg heller går for da det i dag er flere abyer med en veldig mørk sorrelfarge som heller mer til den engelske sjokoladen, men det er ofte at disse har dårlig ticking. Og jeg ser for meg at det kan bli mange forslag på fargeendring når lilla og sjokolade komemr på dommerbordet;)
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
16/07/2008 12:15 #590

• Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg vil heller ikke ha flere farger på abyssineren, for som Enja sier så er fargene vanskelige å skille og jeg føler at vi har nok å jobbe med som vi har med å foredle Blått og Fawn. Spesielt å få til en blå Abyssiner med en flott creme underfarge er en av de største utfordringene vi har i fremtidens avl.

Grunnen til at jeg la ut bilde og adresse til lilla og sjokolade Abyssiner var bare for å vise at de fanns.
www.natures.abyssiner.no
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.28 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen