Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Pigmentflekker
(1 besøkende) (1) gjest
Legg inn bilder her
  • Side:
  • 1

EMNE: Pigmentflekker

19/10/2009 23:27 #5073

• annef
  • Gold Boarder
  • FRAKOBLET

Pigmentflekker

¨Min Cassiel er i ferd med å bli odd-eyed. Det begynte i mai med en pigmentflekk på venstre øye, men nå i høst har det tatt helt av. I følge veterinæren vår, som er øyespesialist, er øyet i ferd med å skifte farge men det er heldigvis ikke noe farlig, ennå. Men siden flekkene kom så fort må vi holde godt øye med dem for det kan snu (kreft). Har noen av dere vært ute for noe lignende?
19/10/2009 23:32 #5074

Sv: Pigmentflekker

hmm..rart. Jeg vet at da min hannkatt var på øyenspeiling fikk han vite at han hadde en del pigmentflekker på øyet, men at det ikke var farlig. Jeg ble litt redd når jeg hører du sier dette- HVor gammel er din katt?
20/10/2009 00:02 #5079

• annef
  • Gold Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Pigmentflekker

ÆÆSJ Jeg ser at jeg ikke helt har mestret å legge inn bilde. Får prøve igjen senere.

Cassiel er snart 5 år. Veterinæren sa at pigmentflekker er vanlig på "eldre katter", men Cassiel er igrunnen ikke en eldre katt. Vet'en sa også at normalt var det IKKE noen fare med pigmentflekker hos katter, men siden han hadde fått så mange på kort tid måtte vi følge godt med. Som oftest så går det bra, så Villkattens, jeg tror ikke du har noe å engste deg for.
Det som blir rart er når(hvis)øyet skifter helt farge.
22/10/2009 00:03 #5093

• annef
  • Gold Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg prøver igjen med å sette inn bilde
22/10/2009 00:05 #5094

• annef
  • Gold Boarder
  • FRAKOBLET

Virket ikke denne gangen heller...hhhhhhm må vist prøve noe nytt igjen