Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

PRA rammet
(1 besøkende) (1) gjest
Legg inn bilder her
  • Side:
  • 1

EMNE: PRA rammet

21/05/2009 15:25 #3471

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

PRA rammet

Denne katter er fra Enya sitt første kull, Gina Lollobrigida som er en kjempeflott katt på 2 år nå. Hun er en av to i dette kullet som er rammet av PRA og er derfor selvfølgelig kastrert og har det bare bra i Sverige. Det er ingen tegn enda til svaksynthet heldigvis og jeg håper det tar lang tid enda. Men..... hadde jeg ikke hatt muligheten for å teste henen med DNA test så hadde hun vert her hos meg som avlshunn da begge foreldreen var øyenlyste og alt var helt ok . Så vi må være så glade for at vi har fått denne muligheten til å drive et avlsarbeid til kattens beste.
Men du verden så synd at denne flotte hunnkatten er rammet. Hun ligner veldig på sin mamma, har noe av det samme blikket og samme grønne øynene. Det er så en kan grine, men men
Gina_Lollobrigida_2___r.jpg
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
21/05/2009 17:47 #3474

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • PÅLOGGET

Sv:PRA rammet

Så utrolig trist. Men må de til slutt utvikle blindhet når de har PRA?
Et av Tessa sine barn fikk også PRA og et barnebarn ( ikke kullsøsken som var mamma til barnebarnet). Men datteren fikk det ikke før hun var 9-10 år og både hun, Tessa og hannkatten var øyenspeilet negative .Så jeg er også så glad for at det går an å vite det sikkert med en gang.
  • Side:
  • 1
Det tok 0.40 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere