Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Legg inn bilder her

EMNE: Roxy

18/10/2008 00:49 #1064

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Roxy

Tenkte jeg skulle legge inn et bilde av en av mine katter fra "gamle" dager, nemlig EC Roxy av Concylie DM En av de flotteste Abyssinere jeg har hatt i mitt oppdrett.

Roxy1.jpg

Staselig kar:P
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
18/10/2008 01:03 #1065

• Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Roxy

Her ser vi et bilde av (N) Nature's Africat Queen som Roxy er tiptiptipolderfar til

Queeny1.JPG

Finnes der noe skjønnere en en abby/Somali kattunge i den alderen
www.natures.abyssiner.no
18/10/2008 10:44 #1067

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Nei det finnes ikke, og din Africat Queen ser jo aldeles herlig ut. Det ser ut som om hun har øretufser også Tiptiptipoldefar Roxy ser ut for å ha den flotte sorrelfargen som nesten går over i sjokolade. Om vi hadde hatt den fargen i FIFe. Min Garfield's Evita som er datter av (N)Garfields Little Aussie Battler som lå i sin mors mage da hun kom til Norge fra Australia og som jeg har lagt merke til har gitt denne flotte fargen i mange generasjoner etter seg. Så kanskje han også ligger bak Roxy ?
Australia og New Zealand har jo godkjent sjokoladefargen. Det eneste som er litt vasnskelig når fargen blir så intens og mørk, da blir noen av tickingen borte.
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
18/10/2008 12:51 #1068

• Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Det kan godt hende at våre katter har felles slektninger, Roxy's farfar Thamos Don Jose har også aner derfra. Hans mor heter Merindales Shosoni DM, Roxys mormor er også en import fra Australia og heter Zanditu Africat Queen, og det er nok herfra den flotte rødfargen stammer. Jeg er på jakt etter en hunnkatt med denne rødfargen, da jeg i fremtiden ønsker å avle frem røde katter. Ser at vi mangler røde Abyssinere på utstillinger og vil prøve å gjøre noe med det.

Tufsene til Africat Queen kommer fra en av mine første hunnkatter IC Skytten's Ruddy Fam aby-n f-1/2-90, der er 9 generasjoner mellom disse to kattene.I tilegg til tufsene hadde hun også "støvler og sko".

IC Skytten's Ruddy Fam

fam7.jpg
www.natures.abyssiner.no
18/10/2008 13:25 #1069

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Nei det er ikke mange med den spesielle fargen. Poul Terp og Arne Wollum har og har hatt noen og disse er fra Little Aussie. Bak min Evita på morsiden er Brunnbäckens Picasso som ble mye brukt og Thamos Hanna Glavari feks. som også har mange etter seg.
Jeg vet ikke annen råd enn at eier av tantae sur får sette kull på henne så kanskje du kan få en med den fargen, hennes søster (til tante sur) som er i Sør Korea har den også. Men kanskje er typen og pelskvaliteten like viktig som fargen, ihvertfall hos mange dommere.
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
Det tok 0.39 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen