Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Adferdsproblem eller er hun syk ?
(1 besøkende) (1) gjest
Lurer du på om katten din kan være syk? Eller har katten din fått en sykdom? Spør Her. Eller kansje du sitter med informasjon om katte sykdommer som kan være nyttig for andre, Post Her.
Spørsmål og svar i forbindelse med katters helse og adferd.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Adferdsproblem eller er hun syk ?

01/09/2010 15:24 #8604

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Adferdsproblem eller er hun syk ?

Nå nærmer det seg at jeg skal til veterinæren med eldstekatten, Evita. Har time kl. 15,00. De holder til rett nede i bakken her.
Hun har på en måte skrantet litt en stund, er liksom blitt litt dradd i fjeset og spiser lite men drikker en del mer enn de andre kattene. Hun drikker og så går hun i fra koppen så snur hun og drikker litt mer, slik gjør hun flere ganger. Og nå som hun ikke vil være inne så slikker hun bordplankene på terassen reine for regnvann.
Så jeg vil få henne skikkelig undersøkt med blodprøver og hele pakka. Hun er nesten umulig å håndtere så hun må nok dopes ned for å få dette gjort sikkelig.
Jeg tenker også på om det er slik at hun ikke føler seg bra, om det har innvirkning på dette som jeg har skrevet om i en annen tråd. Hun er livende redd for å komme inn.
Men en ting er heltsikkert, Evita har det ikke godt nå om dagen. Jeg er så i villrede om hva jeg skal gjøre for henne, det finnes visstnok en dame i nabokommunen som driver med healing på dyr og på dyr som har adferdsvansker.
Er det noen av dere som har prøvd dette.
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
01/09/2010 15:50 #8605

• Jeg må være på en feil klode, her er så underlig..
  • obstfelders
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv: Adferdsproblem eller er hun syk ?

Håper at ting ordner seg, ikke kjekt med en katt som skranter.
Nå har jeg 1 sorrel, mange vilt og en fawn...blå har jeg bare på lån av og til. Bare vent....
01/09/2010 17:31 #8606

• annef
  • Gold Boarder
  • FRAKOBLET

Høres ikke helt bra ut og jeg håper det ikke er noe alvorlig.

Sykdom kan godt ha innvirkning både på hennes og de andre kattene i husholdningens adferd overfor hverandre. Kattenes rangordning kan ofte bli en kamp om posisjon, spesielt dersom en viser tegn til en eller annen form for svakhet. Ungdyr( og da spesielt hannkatter)vil nesten alltid prøve å vise/markere seg på en eller annen måte, og da spesielt overfor de viser tegn til svakhet.
Dette minner meg om da nyrene til Sophie (den siste av mine gamle)begynte å svikte. Hun ble i dårlig humør og hun drakk veldig ofte og spiste lite. Cassiel (kastrert han)merket at hun ikke var i form for han begynte å plage henne ekstra mye, det virket som om han prøvde å overta hennes plass i kattehierakiet (uten å lykkes). Sophie fikk spesialfor/nyrefor og hun kom seg veldig og holdt seg fin i nesten ett år før kroppen hennes bestemte seg for at det var nok.

Jeg har ikke prøvd healer, men en bekjent har det. Hennes gamle huspus var blitt sur og tverr samt at hun hadde fått problem med fordøyelsen som vanlig veterinærer ikke klarte å få orden på. Hun var passe desperat og gikk til både kiropraktor som behandler dyr og til healer omtrent samtidig. Katten ble frisk. Hva det var som virket på katten er ikke lett å si, så kanskje healer er verd et forsøk.
01/09/2010 21:02 #8608

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Hun måtte dopes for å få tatt blodprøver, disse får jeg svar på om et par dager. Det skal tas full status på alle ting. Fikk også tatt en urinprøve som viser at hun har en ureinveisinfeksjon og fikk derfor en antibiotikasprøyte som vare i 14 dager ( hun er umulig å få gi tabletter ) Ellers så syntes veterinæren at hennes nyrer var noe små, og det kan tyde på at noe er galt.
Men det var veldig interresant det som du skriver Annef om din gamle katt og din Cassiel, da vår Offa kom i hus så sa Evita til han det samme som hun altid har sagt til de andre at " det er greit at du er her, men kom meg ikke for nær" Hun til og med lot han snuse litt på seg noen ganger. Så plutselig virket det som om han bestemte seg for å jage henne rundt med stor hale og hadde det veldig gøy. Men Evita tok da bare til eneste utveien, UT.Hun går ikke vekk, er bare på terrassen elelr i garasjen der hun har fått et pledd å ligge på.
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
01/09/2010 21:08 #8610

• Profesjonelle fuglepratere...
  • Galgviddraumen
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

annef skrev:
Dette minner meg om da nyrene til Sophie (den siste av mine gamle)begynte å svikte. Hun ble i dårlig humør og hun drakk veldig ofte og spiste lite.

Tenkte og på nyrene her.
Håper de finner ut av det, og kan hjelpe henne.

Tenker på dere.
(N)Galgviddraumen
Abyssinere i Vilt, Sorrel, Blått og Fawn
Proud member of RC-Breeder Club

www.galgviddraumen.com
www.facebook.com/galgviddraumen
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.37 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere