Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Flytende plaster?
(1 besøkende) (1) gjest
Lurer du på om katten din kan være syk? Eller har katten din fått en sykdom? Spør Her. Eller kansje du sitter med informasjon om katte sykdommer som kan være nyttig for andre, Post Her.
Spørsmål og svar i forbindelse med katters helse og adferd.
  • Side:
  • 1

EMNE: Flytende plaster?

24/08/2010 16:28 #8495

• Annepanne
  • Junior Boarder
  • FRAKOBLET

Flytende plaster?

Jeg sliter fremdeles med min Isis som slikker seg på magen sånn at pelsen ikke vokser ut igjen etter kastreringen i juni. Hun får utslett og vil ikke gi seg, tross iherdig bruk av kortisonsalve og body (var hos veterinær og fikk resept), samt en runde med antibiotika i august. Sistnevnte hjalp på omfanget av utslettet da, men hun sørger jo for å vedlikeholde elendigheten. Så nå har jeg tenkt på å prøve å smøre området med flytende plaster, som jeg akkurat har oppdaget finnes. Jeg ser på nettet at det kan brukes på hund og katt, men lurer på om det er noen som har prøvd det. Jeg er villig til det meste nå for å få bukt med problemet. Tenker å bruke både flytende plaster og selvklebende kompress - da tar det i alle fall litt tid før hun klarer å slikke seg gjennom det!
Kortison skal man heller ikke bruke over for lang tid av gangen, så jeg har stoppet med det nå, og da blir det bare verre.

Men altså: har noen erfaringer med flytende plaster? Holder det sandpapirtungen unna huden?
24/08/2010 19:08 #8501

• Abyssineroppdrett
  • Mayas Pride
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv: Flytende plaster?

Det er mulig at det er en "tvangstanke greie" hun sliter med etter kastreringen. At hun bare MÅ vaske. Har du forsøkt noe som heter Bitter spray? Veterinærer bruker det ofte og jeg har det stående i kjøleskapet. Husker ikke helt om det er reseptbelagt, men det funktet her i gården. Smaker helt pyton (ikke prøv å slikke på)
24/08/2010 21:02 #8506

• Katter som eeeeelsker mennesker:-)
  • Kitty
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Bitter spray fåes kjøpt på noen dyrebutikker.

Å ja det smaker helt utrolig pyton jeg har prøvd

Jeg er sånn at jeg for det meste prøver det jeg skal putte på kattene mine.... Og det gjorde jeg også med bitter sprayen
Å fytti katta det var grusomt
Av Sina Bass (N)
Abyssiner oppdrett.
Tlf: 53 50 11 66. Mob. 922 81 585.
www.sinabass.com
25/08/2010 13:11 #8536

• Annepanne
  • Junior Boarder
  • FRAKOBLET

Tusen takk for tipset!
Jeg kjøpte sånn plasterspray i går, og sprayet på og la på en selvklebende, tynn kompress oppå. Så får vi se om hun kommer seg gjennom det. Hvis det ikke funker, blir det Bitter spray! Godt å vite at du allerede har smakt på den, Kitty, så slipper jeg

Det er en kilde til stor frustrasjon, denne slikkingen, så jeg håper det går over snart.
  • Side:
  • 1
Det tok 0.38 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen