Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Utslett på buken
(1 besøkende) (1) gjest
Lurer du på om katten din kan være syk? Eller har katten din fått en sykdom? Spør Her. Eller kansje du sitter med informasjon om katte sykdommer som kan være nyttig for andre, Post Her.
Spørsmål og svar i forbindelse med katters helse og adferd.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Utslett på buken

27/07/2010 12:45 #8334

• Annepanne
  • Junior Boarder
  • FRAKOBLET

Utslett på buken

Hei alle kloke og erfarne hoder!
Min Isis (8 mnd) er nå kastrert og navlebrokket forsøkt reparert. Det ser dessverre ut til at bukveggen har lukket seg dårlig, så hun må trolig under kniven igjen.
Heldigvis er det mindre dramatisk en den store operasjonen i juni.
MEN: hun er helt rabiat på å slikke seg på buken. Det er nå en måned siden hun ble operert, og pelsen vil ikke gro ut igjen. Hun har slikket så mye at hun har fått et ganske stygt utslett på huden. Jeg har prøvd med kortisonsalve og body, men hun klarer likevel å slikke seg litt. Og så synes jeg jo ikke jeg kan ha henne i body i ukesvis, heller.
Er det noen som har noe genialt å foreslå? Jeg skal selvsagt til veterinær med henne, men han er på ferie for tiden.

For øvrig er hun vakker som en rose, og til stor glede for hele husholdningen!
27/07/2010 15:16 #8335

• Jeg må være på en feil klode, her er så underlig..
  • obstfelders
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Utslett på buken

Jeg har to katter som til tider slikker av seg pelsen og får utslett på magen. Den mest effektive behandlingen av begge katter har vært å få kortisonsprøyte og noen få dager med en salve som heter Fusiderm vet.

Still spørsmål hvis katten må igjennom antibiotikakur, det er ikke sikkert at sårene er bakterielle. En av mine måtte gjennom en 10 dagers antibiotikakur uten virkning, mens kortisonen fjernet til og med et kronisk sår han hadde på magen på en uke.

Nå har jeg 1 sorrel, mange vilt og en fawn...blå har jeg bare på lån av og til. Bare vent....
29/07/2010 13:47 #8338

• Annepanne
  • Junior Boarder
  • FRAKOBLET

Takk for godt svar - jeg skal foreslå det for veterinæren og høre hva han synes om det. Men nå har dama blitt litt snørrete, så jeg lurer på om jeg skal ta henne med til Veterinærhøyskolen (like ved der vi bor) i stedet for å vente på at den andre kommer fra ferie. Er det hysterisk av meg? Hun nyser ikke, og er i strålende form ellers, men altså så renner det litt fra nesen hennes.
29/07/2010 13:49 #8339

• Annepanne
  • Junior Boarder
  • FRAKOBLET

Er du sikker på navnet på salven, forresten? Jeg finner den ikke i Felleskatalogen. Er den på resept?
29/07/2010 15:19 #8340

• Jeg må være på en feil klode, her er så underlig..
  • obstfelders
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Den er på resept, så det må du få fra veterinæren. Noen veterinærer selger den også som en service overfor kundene. Men du må ikke ta i bruk salven uten å ha snakket med veterinæren.
Mulig den heter Fuciderm vet, ikke fusiderm, jeg har fått den i mange år til den ene katten min til bruk på sår for å få dem til gro fortere. Den inneholder litt kortison som også har effekt på kløe.

hvis du prøver her finner du den : www.veterinarkatalogen.no/

<Hvor lenge har hun vært snørrete ? Hvis det ikke går over etter 2 dager bør du nok ta kontakt med vet, men en forkjølelse skal normalt gå over av seg selv. Men du må vurdere det selv, hvis du oppdager at hun har dårligere form enn vanlig. F.eks er slapp og ikke tar til seg veske og mat.
Nå har jeg 1 sorrel, mange vilt og en fawn...blå har jeg bare på lån av og til. Bare vent....
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.27 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen