Abyssineren vår sliter med tær!
Det startet litt før påske, med betennelse i en tå på bakbeinet, ved klofestet.
Ringte dyrlegen, og ble satt på en 10 dagers kur med antibiotika.
Da kuren var ferdig, var tåa bare verre.
Ny runde til dyrlegen, ble undersøkt, og satt på Keflex, som er et sterkt, bredspektret antibiotikum. Fikk beskjed om at det kunne ta tid, før vi så bedring, om betennelsen satt dypt.
Etter 6 uker på Keflex, hadde han fått betennelse i ekstrakloa på en den ene forlabben i tillegg. Ny tur til dyrlegen, nå ble han satt på Baytril. Bare brukt det i 4 dager enda, men det begynner å bli betent i enda ei tå, på samme forlabben. Baklabben er heller ikke bra enda...
Dyrlegen føler seg også litt rådløs her.
Dessuten har han innimellom litt skurv i "skjegget", som klør, og han har også hatt litt skurv i det ene øret, som nok også klør noe. Dette har jeg vasket med Jodosan, som ser ut til å hjelpe.
Dyrlegen vår mente det (skurven) var allergi, og han ble satt på et lam/ris/kylling for fra Eukanuba, som ikke inneholder kunstige tilsetningsstoffer.
Nå har vi ikke fått kjørt bare på det, siden vi har måttet lure i han medisin, i blandet våt kattemat
Det han går på nå, er imidlertid så små tabletter, at jeg klarer å få han til å svelge de hele.
Er det noen der ute som har hørt om noe lignende? Eller har gode tips å komme med?
Forøvrig ble Gustav et år i starten av mai, jeg fikk han fra oppdretter i månedskiftet september/oktober.
Han ble kastrert i februar/mars, og har vært innekatt hele tida. Først i påvente av kastrering, så fordi han har gått på medisiner. Vi har ikke flere katter, men en hund.
Vi håper inderlig han skal bli frisk og rask igjen! Den forrige Abby'en vår, var nok heldigere, han ble hele 17 år, uten noensinne å ha feilt noe mer enn en pote som ble skåret opp på glass...
Alle innspill mottas med stor takknemlighet!
Lena