Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Øye
(1 besøkende) (1) gjest
Lurer du på om katten din kan være syk? Eller har katten din fått en sykdom? Spør Her. Eller kansje du sitter med informasjon om katte sykdommer som kan være nyttig for andre, Post Her.
Spørsmål og svar i forbindelse med katters helse og adferd.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Øye

10/04/2010 01:59 #7215

• Nybakt abyssiner-eier
  • Slem Lama
  • Fresh Boarder
  • FRAKOBLET

Øye

Det renner blank guffe av det ene øyet til El Diablo. I dag var jeg hos veterinær å bestilte time til andre vaksine den 23 april. Fram til da fikk jeg beskjed om å skylle øynene hans med et øyeskyllevann (clean ocular) jeg kjøpte der. Det jeg glemte å spørre om var:

-Hvor mange ganger for dag?
-Mengde skyllevann per skylling? Bare noen dråper eller?
-Kan det være noe smittsomt? Bør Totty og få samme behandling? Hun har så godt som aldri "øyebubb" og når hun får det er vi nøye med å pille bort.

Noen som har peil?
10/04/2010 09:35 #7217

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Øye

Øyeskyllevannet er nok bare et rensemiddel ala saltvann, så du skal sikkert gjøre det regelmessig. Feks morgen og kveld - og ellers hvis det ser ut til at litt ekstra trenges...
Hvis det er ampuller, skal du sikkert bruke 1/2-1 pr gang. Du ser jo om det hjelper.

Det kan være smittsomt - men da skal du ha en salve, så det sikkert noe legen avventer.

Uten at jeg skal være skråsikker...

Har dere ingen dyrlegevakt du kan ringe og spørre?
10/04/2010 19:54 #7222

• Jeg må være på en feil klode, her er så underlig..
  • obstfelders
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Hvor lenge har han hatt det? Ofte vil ting gå over av seg selv etter ca 3 dager. Men varer det lengre bør en veterinær se på øyet. Du kan også bruke vanlig saltvannsoppløsning som kan kjøpes på apotek. Ting kan være smittsomt, men det avhenger av hva det er som forårsaker det.
Nå har jeg 1 sorrel, mange vilt og en fawn...blå har jeg bare på lån av og til. Bare vent....
10/04/2010 22:30 #7223

• Nybakt abyssiner-eier
  • Slem Lama
  • Fresh Boarder
  • FRAKOBLET

Han hadde litt gjenstridig øyegørr når vi fikk ham for to uker siden, men vi ville ikke bølle for mye med ham før han følte seg litt mere komfortabel her. Vi vasket rundt øyet med en bommullspinne, men merket at det rant litt fra øyet av og til. Derfor spurte jeg på veterinærsenteret og fikk disse dråpene. Nå når vi har dryppet med skyllevannet og tørket med bommull har vi lagt merke til at bomullen blir litt brunaktig...

Det ser ikke ut til at El Diablo plages med øyet, men det skal vel ikke renne fra øynene uansett alder!?
10/04/2010 22:50 #7224

• Jeg må være på en feil klode, her er så underlig..
  • obstfelders
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Da høres det ut som noe som bør ses på av en veterinær.
Nå har jeg 1 sorrel, mange vilt og en fawn...blå har jeg bare på lån av og til. Bare vent....
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.50 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen