Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Giftige stueplanter
(1 besøkende) (1) gjest
Lurer du på om katten din kan være syk? Eller har katten din fått en sykdom? Spør Her. Eller kansje du sitter med informasjon om katte sykdommer som kan være nyttig for andre, Post Her.
Spørsmål og svar i forbindelse med katters helse og adferd.
  • Side:
  • 1

EMNE: Giftige stueplanter

12/03/2010 14:06 #6749

• Annepanne
  • Junior Boarder
  • FRAKOBLET

Giftige stueplanter

Som nybakt aby-eier (i går!), registrerer jeg at den unge damen liker å tygge på blader hun når bort til.
Kan noen fortelle meg hvilke stueplanter som er giftige for katter? Tror ikke noen jeg har skulle være i faresonen - julestjernene er kasta ut - men jeg vil gjerne forsikre meg.

Anyone?
12/03/2010 14:49 #6750

• Jeg må være på en feil klode, her er så underlig..
  • obstfelders
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Giftige stueplanter

Det meste av løkplanter er faktisk fy fy for katter, tulipaner, amaryllis m.m.. Julestjerner er faktisk ikke så ille, men frøene er farlige.

jeg har sett en oversikt på nettsiden til bladet Your Cat og jeg lurer på om det står noe på rasekatter.no. Ta et nettsøk, info finnes på nettet.
Nå har jeg 1 sorrel, mange vilt og en fawn...blå har jeg bare på lån av og til. Bare vent....
12/03/2010 15:05 #6752

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Giftige stueplanter

Det sies at i utgansåunktet så er alle planter giftige, Men........ da skulle mine katter vert døde for lenge siden. Jeg prøver å forhindre at de spiser på plantene men det er ikke lett. Spesiellt er Offa håpløs. Plantene ser ikke ut etter en stund der han har vert å bite av stilker og tygget på bladene, spesiellt ille er det på en plante som ligner på flamingo men har rosa blomster, men både katten og planten lever.
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
  • Side:
  • 1
Det tok 0.36 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen