Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Flass
(1 besøkende) (1) gjest
Lurer du på om katten din kan være syk? Eller har katten din fått en sykdom? Spør Her. Eller kansje du sitter med informasjon om katte sykdommer som kan være nyttig for andre, Post Her.
Spørsmål og svar i forbindelse med katters helse og adferd.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Flass

03/06/2009 23:02 #3606

• Veslingen
  • Fresh Boarder
  • FRAKOBLET

Flass

Heisan!
Vår abyssiner har i et par måneder hatt flass i pelsen sin, særlig nede ved haleroten. Vi har forsøkt med omega3-olje som vi har tilsatt foret hans, og vi grer og steller pelsen hans, siden han også røyter en del nå. Men han flasser fortsatt...

Han er en innekatt, og virker frisk og rask ellers. Det virker ikke som han klør noe.
Vi har bytta tørrfor nå, i tilfelle han ikke tålte det andre (men det er litt rart siden han har spist det i over ett år).

Flassjampo er neppe noe alternativ men kanskje noen har noen gode tips å komme med?
03/06/2009 23:48 #3610

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Flass

VELDIG gode tips har jeg ikke, men jeg sliter med samme problemet. Det kom på abyssineren etter hun ble kjønnsmoden. Spesielt omkring løpetiden, men litt ellers også.

Til vanlig gjør jeg ikke noe spesielt med det, men opmtrent fem dager innen utstilling får hun et bad med produkter fra jerob. Da er hun veldig flott i pelsen og i "pelsbunnen" i en liten periode.

Jeg orker ikke bade katten fast for å se om jeg blir kvitt flassen. Bading av ABY er stress nok en gang i blant.

Bruker hair and skin fra RC som fòr, men dette har ikke tatt problemet. Vurderer noe omega 3 tilskudd, men det er det allerede i maten hennes, og i våtforet fra RC, så frykter dette ikke vil ta det noe mer enn det gjør.

Håper noen andre kanskje har en genial løsning på problemet??
03/06/2009 23:53 #3611

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg har ingen erfaring med flass, så herfra blir det bare teorier. Men jeg har en Veterinær som jeg mailer med en gang iblandt, så jeg skal sende en mail og spørre henne til råds.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
04/06/2009 17:25 #3624

• Veslingen
  • Fresh Boarder
  • FRAKOBLET

Så fint, takk skal du ha, Gucci!

Leste på nettet nå at kumelk kan gi flass hos katter Veslingen er jo så innmari glad i yoghurt, og får slikke lokket titt og ofte.. Men vi får kutte ut yoghurten en stund og se om flasset blir borte (da blir vi nok litt upopulære, det er nemlig ingenting slår lyden av yoghurtlokk som rives av begeret, da er Veslingen klar med en gang!)

Det er forresten ingenting som slår lyden av mat i det store og det hele. Han er et skikkelig matvrak
04/01/2011 01:26 #9396

• tonjeas
  • Fresh Boarder
  • FRAKOBLET

Sv: Flass

Min forrige aby, Lucky, hadde mye flass, men var ikke plaget av det og veterinæren kunne ikke finne noe galt. Lucky gikk på Hill's allergi for, da det var endel mat hun ikke tålte. Tror også hun røytet mer enn normalt, iallfall mye mer enn aby'n jeg har nå. Olje var hun ikke interessert i, så siden hun ikke var plaget med det, så gjorde vi ikke noe mer med det. Den dagen vi fikk vite at Lucky hadde fått igjen kreften som hadde spredd seg til lungene, og det ikke var mer å gjøre. Dro vi rett hjem for masse kos og masse forskjellig mat som hun elsket, men ikke hadde godt av. Hun fikk forskjellig våtfor, tunfisk, reker, vaniljesaus, kokos, blåbærsaft, vann osv. Til tross for at det bare gikk en vei med henne, så spiste hun godt og pelsen ble bedre, røytet mindre og flasset mindre. Kanskje denne erfaringen kan være til nytte for noen andre. Til informasjon så har hun aldri villet ha melk, yoghurt eller rømme.
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.48 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen