Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

oppkast
(1 besøkende) (1) gjest
Lurer du på om katten din kan være syk? Eller har katten din fått en sykdom? Spør Her. Eller kansje du sitter med informasjon om katte sykdommer som kan være nyttig for andre, Post Her.
Spørsmål og svar i forbindelse med katters helse og adferd.
  • Side:
  • 1

EMNE: oppkast

26/03/2009 07:42 #2928

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

oppkast

Får prøve å høre med dere her først. Jeg har en katt som har begynt å kaste opp litt. Ser nesten ut som skum. Så det først i går. Vet dere om det kan være tegn på noe? Han har nettopp fått ormekur og virker i form, men det var en type oppkast jeg ikke har sett før. Skal selvsagt ta han til dyrlegen om det fortsetter, men her har dere jo så mye erfaring så jeg ville bare høre.
Jeg aner ikke hvor gammel katten er. Han bare flyttet inn her for et par år siden, etter å ha gått utenfor både vår, sommer , høst og en iskald vinter med masse snø... Siden vi ikke klarte å finne eierne og han var veldig pjusk, fikk han flytte inn til slutt, og er veldig fornøyd med det. En svart og hvit skipskatt er han, og heter forresten Jens. Så jeg vil tro han er fem seks år....Vet ikke om det kan være tegn på en sykdom?
27/03/2009 04:00 #2950

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:oppkast

Jeg aner ikke hva som kan være galt med Jens, men har sett at Tante Sur av og til kaster opp skum. Det virker som om det kan være ala når vi mennesker kaster opp på tom mage... Nå er Tante Sur snart 7 år - i dag faktisk når jeg ser på klokka. Så kanskje det er noe som kommer med alderen for enkelte sensible personligheter?

Jens har vel sultet i sin tid - så kanskje noe er "ødelagt" i fordøyelsen. Tante Sur hadde en form for spiseforstyrrelse da hun kom til oss, så vi regner med at dette er et resultat av denne oppførselen. Dyrlegen har ikke funnet noe feil, og nå skjer det bare av og til.

Men ville nok ha dobbeltsjekket hos dyrlegen lell hvis det ikke gir seg.

(Jeg er litt trøtt etter nettopp ha sendt Galgviddraumen av gårde til Jyrak og skal snart hoppe til køys igjen, så det kan være at teksten er mer rotete enn jeg leser den nå, men håper den er sånn noenlunde forståelig. )
27/03/2009 11:18 #2954

• Endelig blitt ny eier av ei abby jente,
  • lina
  • Junior Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:oppkast

Uff.. Ikke noe greit. Jeg har en katt som begynnte å spy opp skum og var hos dyrelegen med hun etter 3 dager. Eneste jeg fikk beskjed om var at det gikk over. Men siden jeg var der fikk hun en sprøyte med pencelin som varte i 2 dager. det funket stoppet samme dagen. Men se det ann på katten.
  • Side:
  • 1
Det tok 0.21 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen