Katter som blir syke av vaksinen
Jeg har selv erfart at noen av mine katter har fått en reaksjon etter vaksinen, de har begynt å nyse litt, men det har gått over etter et par dager. Nå har jeg nylig hørt om 2 katter som var friske i utgangspunktet, fått vaksine og begynt å nyse veldig. Ved nærmere sjekk hos dyrlege, viser det seg at den ene av kattene hadde pådratt seg luftveisinfeksjon, og må gå på pencillin. Dette reagerer jeg på, vaksinen skal jo være til hjelp for å unngå sykdom, ikke å bli syk. Jeg må tilføye at dette er innekatter. Vi vet jo de fleste av oss at hyppig bruk av pencillin og antibiotika kan forstyrre tarmsystemet, slik at det kan komme i ubalanse. Det må vel være det samme som kan skje med katter? Jeg kunne tenkt meg å høre andres erfaring med vaksine og reaksjoner på kattene? En annen ting er at denne katten som det er snakk om går på et spesialfor anbefalt av dyrlegen, alt for utenom dette reagerer katten på, og får diare. Foret skal ifølge dyrlegen være fullverdi, men katten har brudd på enkelte tær og da stiller jeg meg skeptisk til om foret virkelig er fullverdi. Takker for alle gode råd og kommentarer.