Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Litt skummelt...
(1 besøkende) (1) gjest
Lurer du på om katten din kan være syk? Eller har katten din fått en sykdom? Spør Her. Eller kansje du sitter med informasjon om katte sykdommer som kan være nyttig for andre, Post Her.
Spørsmål og svar i forbindelse med katters helse og adferd.

EMNE: Litt skummelt...

10/02/2009 13:37 #2056

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Litt skummelt...

Hei.

Som de fleste sikkert har fått med seg, så har jeg hatt planer om å få rosita sterilisert (orker ikke løpetida hennes + avlsforbud)

Nå har jeg bestilt time, neste fredag. Valgte en fredag, for da er jeg hjemme de neste dagene. er det noe jeg bør være obs på? Kan hun bli dårlig? Bør hun være for seg selv etterpå (altså holde soul unna). Når er hun "frisk" igjen? og alle andre ting det er nytting for meg å vite før en slik

Vet det er en vanlig operasjone, men jeg synes nå likevel det er ganske skummelt at noen skal kutte i en av småprinsessene...
10/02/2009 14:10 #2058

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Litt skummelt...

Når du kommer hjem fra Dyrlegen setter du henne på et lunt sted der hun kan være alene,der kan du sette inn litt vann men mat må hun ikke få før hun våkner skikkelig fra narkosen, som hun gjør i løpet av ettermiddagen/kvelden. Hun har sannsynligvis et plaster under maven som vil falle av etter et døgns tid. i tiden før du tar stingene etter ca 10-12 dager er det bare å undersøke henne med ugjevne mellomrom og kontrollere at såret ser rent og friskt ut og at hun ikke river for mye i stingene, etter 4-5 dager er såret grodd såpass at der ikke lenger er fare for at det sprekker opp igjen. Den siste hunnen jeg steriliserte hadde 2 sting igjen i såret når jeg var hos dyrlegen og tok stingene, så det er nokså normalt at et par av de ryker, når såret gror og begynner å klø. Etter at hun er våknet av narkosen kan hun bevege seg fritt sammen med de andre kattene som hun pleier. Lykke til
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
10/02/2009 16:39 #2060

• tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Grøss.... Lurt jeg valgte en fredag da... Men høres ut som noe jeg skal klare å følge greit opp.

Blir vel å holde Soul for seg selv da, på gutterommet som er det største, slik Rosita får resten av leiligheten. Hun tåler nemlig ikke å være på rom for seg selv, ikke sammen med Soul engang.
11/02/2009 01:53 #2073

• Ororina
  • Gold Boarder
  • FRAKOBLET

Prinsessa mi brukte body de første dagene etter operasjonen. (Bodyen fikk jeg kjøpt hos vet'n.) Fikk med meg smertestillende til henne som jeg ga henne en dose per dag av i 2-3 dager.
Stingene røska hun ut selv, så hun slapp en ny tur til vet'n for å ta dem.
11/02/2009 09:02 #2075

• tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Er det forsvarlig å ta stingene selv? Hvis man er kompetent til deg? (jeg personlig er ikke, men kjenner jo folk som kan slikt på mennesker. Er vel annerledes med dyr kanskje? )
Det tok 0.47 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen