Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Lang reising
(1 besøkende) (1) gjest
Lurer du på om katten din kan være syk? Eller har katten din fått en sykdom? Spør Her. Eller kansje du sitter med informasjon om katte sykdommer som kan være nyttig for andre, Post Her.
Spørsmål og svar i forbindelse med katters helse og adferd.
  • Side:
  • 1

EMNE: Lang reising

31/01/2009 10:38 #1793

Lang reising

hører så ulike råd om det å reise langt med kattunger.
skal hente en og reise i 10 timer, på tog. den har et romslig varibur, som den vil ha en liten reiseseng og do og vann og mat, men det er vel lite trolig at den spiser. Og et klede til å dekke deler av buret, (skal prøve feliway el.l.

senga *inni buret er en sak som kan settes et luftig tak over slik at en kan løfte den opp i fanget når den er rolig, men så hører jeg at katten ikke skal ha kontakt når den reiser. har også hørt om folk som reiser med kattungen inni geneseren, men en 12 uker gml kattunge er jo litt spenstig da.

Har reist med katt før men denne var 19 uker og peip og bar seg og var helt fra seg via cargo, fly, toll, og biltur. den var hes i timesvis etterpå. kan vi ta den i fanget inni den senga, eller bør den bli i buret. regner med at det blir lite folk unntatt oss på toget da, midt i uka...

*(har en hjemmesydd utgave av denne)
sleepingpodcpsmall.jpg
31/01/2009 10:49 #1794

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Lang reising

Får du sitte i vanlig vogn med katt? Jeg trodde den måtte være i en dyrekupe ?

Jeg har lagt merke til at når jeg reiser med katt i bil så blir de verre om vi snakker til dem og prøver i en fin tone å trøste, men ikke altid det hender at om vi er begge to i bilen så sitter jeg bak med katten og trøster den der enten på¨fanget eller gjennom døren i buret.
Flott den sengen foressten
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
31/01/2009 14:22 #1801

• Jeg må være på en feil klode, her er så underlig..
  • obstfelders
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Pleier ikke å gi mine katter mat når jeg er ute og reiser med dem. Tilgjengelighet til vann bør de ha.
Nå har jeg 1 sorrel, mange vilt og en fawn...blå har jeg bare på lån av og til. Bare vent....
31/01/2009 14:36 #1804

stemmer det, jeg tror ikke det var mat i buret forrige gang heller nei, kun reiseflaska med vann. kun absorberende underlag, teppe og vann, og katt.
er mest i tvil om vi skal være konsekvent på å holde den inni buret. veldig fristende å ta ut en kattunge, og ha den på fanget.

det er vanlig vogn vi reiser i ja, men tillatt for dyr, vanligvis den siste vogna på toget, kun en avsatt til dette, men den ser helt vanlig ut inni liksom. ofte veldig få folk der da, UTEN dyr ...
01/02/2009 02:18 #1809

• Lysander
  • Fresh Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg foretrekker å reise med bag når jeg har katt på tog, jeg reiser "ofte" med katt mellom Bodø-Trondheim.
Når jeg har tøybur kan jeg ha katten på fange eller bordet som er på stolen foran.
Gir ikke mat på turen, katter er som regel stresser og tar ikek til seg noe, men vann smører jeg i bartene så de slikker det i seg.

Jeg reiser og helst med natt toget da kattene er roligere på natten, sist jeg reiste så hadde jeg en 6 mnd gammel aby med meg, hun skrek en god del, men så fort hun kom opp så malte hun og alt var kos...

God tur og grattis med ny pus
  • Side:
  • 1
Det tok 0.47 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen