Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Sterelisering
(1 besøkende) (1) gjest
Lurer du på om katten din kan være syk? Eller har katten din fått en sykdom? Spør Her. Eller kansje du sitter med informasjon om katte sykdommer som kan være nyttig for andre, Post Her.
Spørsmål og svar i forbindelse med katters helse og adferd.

EMNE: Sterelisering

02/10/2008 20:04 #1010

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sterelisering

Har i dag vært å kastrert min avlshunn CH Blairwitc Lady Gayah. Det var hun som fikk den dødfødte kattungen for to uker siden.
Siden fødselen har hun slitt litt med utflod som kan være normalt, men jeg syns ikke hun hentet seg inn igjen etter fødsel og gikk til veterinæren med henne. Der fikk jeg vite at hun hadde fått kronisk livmorsbetendelse og at hun burde stereliseres umiddelbart for å slippe noen komplikasjoner. Etter stereliseringen i dag fikk jeg besked om at det var godt vi var så raske, da livmoren så temmelig stygg ut.
Om betennelsen kan være årsaken til komplikasjonene med fødselen eller omvent vet jeg ikke, men nå begynner det å minke på mitt avlsmaterial da dette var den andre sterelisering på en måned. Nå er det snart bare Gucci som er veril her i huset og han er det noe vanskelig å få gravid.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
04/10/2008 15:42 #1018

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Sterelisering

Huff så trasigt dette var da. Men du må nok finne deg en hunnkatt som du kan bruke Gucci på nå som du har tatt å testet han og alting.
Nei det er ikke bare en dans på roser å drive oppdrett og avl. De som tror de skal bli rike på katteoppdrett må nok tro om igjen.
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
04/10/2008 22:41 #1019

• Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Det blir nok ei rå skal du se jeg har forsatt en hunnkatt i hus som er ubeslektet med Gucci, denne er også testet med normale pk og pra verdier.Hun har en Dansk blå pappa som heter Fletshers Lambada og en av mine avkom som mamma. Reiser til verdensutstillingen om tre uker med håp om kanskje å finne noe interesant der.

Det eneste man blir rik på som rasekattoppdretter er erfaring, men kanskje det ikke er så dumt å få med seg det heller.
www.natures.abyssiner.no
06/10/2008 14:47 #1021

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Hei Gucci!
Har du sett Fletchers lambada?
Mener det er faren til min tidligere hannkatt Sirione's endros.
Lurer egentlig bare på hvordan endros har blitt så kraftig...
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
06/10/2008 15:12 #1023

• Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Du kan slutte å lure, Lambada er litt av en bamse så det er nok en arvelig belastning som din Endros er blitt utsatt for.
www.natures.abyssiner.no
Det tok 0.48 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen