Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

GIP (N) Tarquinias Dino
(1 besøkende) (1) gjest
In Memory
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: GIP (N) Tarquinias Dino

15/09/2010 20:09 #8688

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

GIP (N) Tarquinias Dino

Så måtte jeg ta den tunge veien til dyrlegen igjen. Denne gangen med vår snille og gode Dino.
Han ble født 22. mars 1996, og ble nesten 14 1/2 år.
Dino ble født med astma og har innimellom hatt noen tunge dager, spesielt de siste par årene. Men som oftest har han klart seg fint med astma medisin.
Han var en så snill og glad katt, virkelig glad i livet. Elsket å ligge å kose og å være ute å fange sommerfugler.
Dino ble fort en veldig spesiell katt, også pga sykdommen. Og vi hørte stort sett alltid når han sov, for han snorket så. Så det blir stille her nå.
På mandag fikk han akutt pustevansker og ble veldig tett. Vi reiste til dyrlegen og fikk både kortison og antibiotika, men denne gangen ble han ikke bedre. Han sluttet å spise og i dag ble han veldig slapp og ustø og lå bare rett ut. Så da var det ingenting mer å gjøre. De tror ikke dette har noe med hans astma og luftveier å gjøre og jeg tenker at det kan ha vært nyrene som sviktet.

Vi har tung og trist kveld, men har maaaange gode flotte minner-
Vi kommer til å savne deg masse vår kjære, spesielle god klump Dino

dino2.jpg
15/09/2010 20:52 #8689

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv: GIP (N) Tarquinias Dino

Kondolerer til dere. Han vil nok bli savnet sterkt, men kanskje etter en tid så blir han bare et godt minne.
Har et kinesisk visdom ord om sorg som er som følger:
" Sorg er som en trekant som dreier rundt i hjertet med spisser som risper. Det gjør vondt, forferdelig vondt, til trekantens spisser er avslitt og det bare er en kule igjen, som glir rundt uten smerte.
Sorg er en prosess som tar tid, men den tar slutt. Hvor lang prosessen er, beror på hva vi har mistet, hvilke ressurser vi selv har og hvilken støtte vi mottar fra omgivelsene våre.

Men når gleden over det du har hatt, overskygger savnet av det du har mistet, når du vet at du aldri ville unnvært det du har tapt, selv om du var klar over at du en gang kanskje måtte gi slipp på det, da er trekantens spisser avslitt, og kulen blir en skatt i ditt hjerte."
Denne teksten har jeg hengene ved mitt skrivebort til trøst når jeg har en litt tung dag.
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
15/09/2010 20:57 #8690

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Den var flott Enya. Og det er jo sant. Det er jo gleder med å ha dem og det er de man husker etterhvert. Takk
15/09/2010 21:33 #8691

• Abyssineroppdrett
  • Mayas Pride
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Til AnneK
Det er en tung vei å gå og enda tyngre vei hjem Blir alltid trist når jeg hører noen som har mistet en fin god kattevenn.

Til Enya.
Dette var noen fine ord som er verdt å huske.
15/09/2010 22:19 #8693

• Katter som eeeeelsker mennesker:-)
  • Kitty
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Ord blir fattige AnnK alle trøstende ord man kan si og man kan uttale er mange men det hjelper så lite...
Jeg kan bare si at de årene Dino levde kunne han ikke hatt et bedre hjem enn hos dere
Han er der enda bare vent å se/hør og føl du vil kunne høre lydene hans og se skyggen hans og ikke minst føle at han er der hos dere, dette er avtrykket han har satt hos dere og det forsvinner aldri

masse trøsteklemmer er på vei og mange varme tanker er hos dere i den tunge tiden <3<3<3
Av Sina Bass (N)
Abyssiner oppdrett.
Tlf: 53 50 11 66. Mob. 922 81 585.
www.sinabass.com
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.41 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen