Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

(N) Garfields Evita f. 08.12.2000
(1 besøkende) (1) gjest
In Memory
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: (N) Garfields Evita f. 08.12.2000

10/09/2010 11:42 #8664

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

(N) Garfields Evita f. 08.12.2000

Ja så skulle også jeg måtte skrive på denne listen. Vi har i dag gått den tunge veien ned bakken til veterinærkontoret med vår Evita for siste gang.
Hennes nyrer var dårlige. Og hennes livskvalitet var meget dårlig totalt sett.
Evita har alltid vert meget spesiell katt på alle måter. Hun var ikke den som ville kose med andre katter, hun lot den aller nådigst komme en halv meter inntill seg. Men hun elsket å kose med oss, spesielt med min mann, de to hadde en fast seremoni hver kveld etter at vi hadde lagt oss, da skulle og måtte hun få sin høyst nødvendige kosestund.
Men i det siste etter at hun tydelig ble syk så har hun ikke det. Hun måtte taes inn med makt hver kveld og bli låst inne på vaskerummet til neste morgen og da var det å stå opp etter ytterdøren for å komme ut.Men bare for å ligge i garasjen eller gå hvilløst på terrassen til og fra vannkoppen. Det var så vondt å se på henne.
Vi kunne kanskje klart å holde henne i livet med spesialfor en stund, men slik som hun utviklet sin adferd så klarte vi ikke å se på dette lengre. Katten hadde det vondt og det hadde som sagt vi også.
Evita var også spesiell i sitt utseende vil jeg påstå. På en av hennes få utstilliunger som liten ( hun hatet det ) så sier Lotte Borch at slike skrå øyne er det en ekte aby skal ha, jeg tror ikke jeg har sett noen andre abyer med et slikt utseende noen gang. Et par av hennes døtre fikk litt av det, Natasha i Korea og Angelica i Arendal er vel de som ligner mest på henne.
Så hvil i fred Evita, du var høyt elsket til tross for ditt noe særeget vesen
Evita2.jpg
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
10/09/2010 11:48 #8665

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv: (N) Garfields Evita

Det var veldig trist å høre.

Hun har det jo godt nå, men det å måtte ta dette valget er så vondt for oss tobeinte for vi har alltid tanker om "hvis bare" og "om"...

Mange gode hilsener fra Tante Sur (som nå er uten mamma ) og Tante Surs matmor.
10/09/2010 11:52 #8666

• Profesjonelle fuglepratere...
  • Galgviddraumen
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv: (N) Garfields Evita f. 08.12.2000

Det er alltid vondt å skulle si farvel de små som vi er så glad i...

Men hun lever videre i sine avkom.
Når vi ser på bildet av henne, så er (N)Galgviddraumens Draupnir som liten klone av sin oldemor.
Det er godt å kjenne igjen trekk fra forfedrene til de små - det gir en kontinuitet i livet.

Mange tanker fra oss i Randaberg
(N)Galgviddraumen
Abyssinere i Vilt, Sorrel, Blått og Fawn
Proud member of RC-Breeder Club / RC stand på en utstilling nær deg?

www.galgviddraumen.com
www.facebook.com/galgviddraumen
10/09/2010 22:30 #8667

• annef
  • Gold Boarder
  • FRAKOBLET

Det var triste nyheter, kondolerer.
10/09/2010 23:14 #8668

• Abyssineroppdrett
  • Mayas Pride
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Trist dette her Det er alltid vondt å se når våre "barn" ikke har det bra og at det er lite man kan gjøre for å hjelpe de. En trøst er det at nå har hun det ikke vondt og leit lenger og at dere får ha alle de fine minnene om henne. Har hilst på henne 1 gang og hun så virkelig spesiell ut med sine vakre øyne.

En ny liten stjerne er tent på kattehimelen
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.39 sekunder å laste siden

Online brukere

Ingen