Jeg var med på turen til Grenå og fikk følge dette dramaet "live", og det var grusomt å se den frustasjonen Galgviddraumen følte ved ikke kunne være der. Det å miste noen av de små under fødselelen er trist, å miste en kattunge få dager etter fødsel er også veldig trist, men det å se friske 5 uker gamle kattunger bare krølle seg sammen for dø er forferdelig, jeg har opplevd dette selv en gang at de bare krøllet seg sammen og døde en etter en. Når sånt en skjelden gang skjer føler en seg så forferdelig maktesløs og lurer gjerne på når en av de andre "friske" skal dør. Når dette skjedde meg var det den forferdelige skyldfølelsen og maktesløsheten som var værst, og jeg vet at det er den samme følesen Galgviddraumen sitter igjen med, den snikende følelsen om at det kanskje var noe du burde gjort annerledes. Den neste tanken er om dette kan skje igjen og en grusom usikkerhet begynner å spre seg. Min veterinær forklarte at mine døde av lungebetennelse forårsaket av et smittsomt virus.
Jeg var hos Galgviddraumen og Tante Sur i går kveld og fikk se 4 lovende, livlige og friske kattunger, Jeg håper virkelig at motgangen i deres avlsprogram nå er slutt, slik at dere ikke vurderer å slutte før dere i realiteten har fått begynt.
Vi får også håpe at ikke noen bruker dette for hva det er hvert og sprer et ondt rykte om oppdrettet, jeg har sett vilke resurser som legges ned for kattenes ve og vel i dette oppdrettet, så det fortjener de virkelig ikke