Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Galgviddraumen Darius
(1 besøkende) (1) gjest
In Memory
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Galgviddraumen Darius

15/04/2010 09:32 #7282

• Profesjonelle fuglepratere...
  • Galgviddraumen
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Galgviddraumen Darius

Den andre lille sekslingen vår, Galgviddraumen Darius, sovnet inn fredag som var.
Han ble akutt syk om morningen ca rundt 0800 og døde allerede rundt klokken 1200.
Vi var hos dyrlege som bla gav intravenøst (både væske,medisiner og "boost") allerede rundt 09-1000, men han hadde nok allerede "resignert".

Undertegnede var da på vei til Grenå, så hele den tunge opplevelsen det er å se/følge en sprudlende og frisk kattunge svinne hen og gi opp, falt på min kjære.
Jeg vet at han ikke var alene og det er trøst i det.
Likeledes finnes det trøst i at dyrlegen vår virkelig forsøkte "alt".

Er det noe vi ser når kattunger dør, så er det at de i blant bare gir opp.
Darius spist og herjet da matfar reiste rundt 0300, men allerede rundt 08-0900 var det altså full stopp.

Fram til dette forferdelige skjedde, hadde Darius vist seg som en tøff, frempå og ikke minst sosial liten kar. Han var midt i flokken hele tiden.
Det som skjedde kom helt uten symptomer hos Darius.
Vi håper og tror derfor at han ikke hadde det vondt før det sa stopp.

Hvil i fred, lille venn.
Vi har aldri råd til å miste en av dere...
(N)Galgviddraumen
Abyssinere i Vilt, Sorrel, Blått og Fawn
Proud member of RC-Breeder Club

www.galgviddraumen.com
www.facebook.com/galgviddraumen
15/04/2010 09:39 #7283

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Galgviddraumen Darius

Huff dette var trist å lese altså. Nå må jeg grine litt både for dere og for Darius som var blitt en stor gutt. En regner jo med at alt er greit når de er blitt så store. Jeg føler så med dere, dere har virkelig hatt deres nå.
Håper inderlig alle de andre nå er friske og at dere finner ut hva som var grunnen.

Mange varme klemmer til dere alle sammen fra oss. Tenker på dere.
15/04/2010 10:47 #7285

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg var med på turen til Grenå og fikk følge dette dramaet "live", og det var grusomt å se den frustasjonen Galgviddraumen følte ved ikke kunne være der. Det å miste noen av de små under fødselelen er trist, å miste en kattunge få dager etter fødsel er også veldig trist, men det å se friske 5 uker gamle kattunger bare krølle seg sammen for dø er forferdelig, jeg har opplevd dette selv en gang at de bare krøllet seg sammen og døde en etter en. Når sånt en skjelden gang skjer føler en seg så forferdelig maktesløs og lurer gjerne på når en av de andre "friske" skal dør. Når dette skjedde meg var det den forferdelige skyldfølelsen og maktesløsheten som var værst, og jeg vet at det er den samme følesen Galgviddraumen sitter igjen med, den snikende følelsen om at det kanskje var noe du burde gjort annerledes. Den neste tanken er om dette kan skje igjen og en grusom usikkerhet begynner å spre seg. Min veterinær forklarte at mine døde av lungebetennelse forårsaket av et smittsomt virus.

Jeg var hos Galgviddraumen og Tante Sur i går kveld og fikk se 4 lovende, livlige og friske kattunger, Jeg håper virkelig at motgangen i deres avlsprogram nå er slutt, slik at dere ikke vurderer å slutte før dere i realiteten har fått begynt.

Vi får også håpe at ikke noen bruker dette for hva det er hvert og sprer et ondt rykte om oppdrettet, jeg har sett vilke resurser som legges ned for kattenes ve og vel i dette oppdrettet, så det fortjener de virkelig ikke
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
15/04/2010 11:16 #7286

• annef
  • Gold Boarder
  • FRAKOBLET

Dette var forferdelig triste nyheter å få på morgenen . Dere har min dypeste medfølelse.
Jeg syntes at dere har hatt nok elendighet nå og jeg håper inderlig at de fire vakre små som er igjen holder seg friske og lever til de er gamle og grå og mett av dage.
Klem fra
Anne i Bergen
16/04/2010 19:11 #7314

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Nei, dette kan ikke være sant er min første rekasjon på det jeg leser. Jeg har vert innlagt på sykehus hele uken og er bare hjemme på perm så derfor har jeg ikke fått lest dette før.
Jeg har aldri vert med om at slikt kan skje når de er blitt så pass gamle, men dersom det er et virus som har gitt lungebetnnelse så er det vel kanskje ikke noe å gjøre med.
Jeg er liksom litt satt ut her nå, og jeg finner liksom ikke noen riktige ord å komme med, Jeg ønsker å si noen trøstende ord til dere men jeg føler at jeg er en del av dette jeg også, så jeg deler litt av den avmakten dere helt sikkert føler nå.
Men som Gucci sier så må dere ikke gi opp, det kommer helt sikkert mange gode dager og år etter dette. Hva med å behandle de andre i forkant av en eventuell lungebetennelse på dem også ? Synd at det ikke ble noen obduksjon på en av dem slik at dere kunne fått vite med sikkerhet hva som har skjedd. Det er alltid bedre å få vite uansett hvor galt det er.
Klem til dere og til mamma og pappa.
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.54 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen