Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Har du, eller ønsker du å skaffe deg en ny katt og har mange ubesvarte spørsmål omkring dette. Da er dette det riktige forum å stille disse spørsmål, om det er rasekatt eller huskatt du ønsker å skaffe deg, det betyr ingenting svarene er som regel de samme. Har du synspunkter eller erfaringer om det å skaffe seg ny katt, da vil vi svært gjerne at du forteller oss om det i dette forum.
  • Side:
  • 1

EMNE: Kastrering

14/06/2010 09:46 #7879

• Annepanne
  • Junior Boarder
  • FRAKOBLET

Kastrering

Uff og uff, i morgen skal min lille prinsesse under kniven.
Heldigvis vet hun det ikke selv, det er nok mye verre for meg enn for henne, i alle fall foreløpig. Hun har blitt 7 mnd, og skal kastreres, navlebrokket skal fikses, og så skal hun chippes i samme rennet. Selger Erik G. skal være med, og det er hans veterinær som skal brukes, så der føler jeg meg helt trygg (selv om jeg må opp grisetidlig for å være der til kl. 8...).
Det jeg lurer på, er hvordan jeg skal forholde meg etterpå. Regner med hun kommer til å være både groggy og innhul. Vil hun miste matlysten? Hva slags deiligheter kan jeg i så fall friste med? Hvor lenge er hun "rekonvalesent", og hvordan arter det seg? Og andre ting jeg evt. kan ha godt av å vite sånn at Isis-min får det greiest mulig.

Håper på smarte og betryggende svar fra mine klokke aby-venner her inne!
14/06/2010 12:34 #7880

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Kastrering

Det går som regel veldig greit, hun kommer nok til å være litt groggy utover ettermiddagen og vil nok ikke spise så veldig men tørst vil hun være så hun bør ha lett tilgang på vann. Dagen etterpå vil det meste ha normalisert seg og hun vil begynne å spise litt. Det du må passe litt på nå er plasteret på maven og at det sitter på iallefall de 3-4 første dagene. Etter 10 dager skal du ta de stingene som katten ikke har tatt ut selv. Lykke til
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
15/06/2010 12:12 #7898

• Annepanne
  • Junior Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Kastrering

Nå har jeg vært hos veterinæren med Isis, som våkna allerede i bilen på vei
derfra. Jeg har henne med på jobb, hvor hun har rava litt rundt, ramla og
sjangla og i det hele tatt vært et sørgelig og hjerteskjærende syn. Da hun ble
trøtt, stappa jeg henne inn i buret, men hun ville på fanget. Så nå ligger hun
på lårene mine og sover, mens jeg later som jeg jobber. Heldigvis rolig dag i
dag.
Og hos veterinæren kunne jeg SE PÅ! Det gikk greit det, trodde jeg, helt til jeg
kjente jeg ble svimmel og kaldsvett. Måtte sette meg med hodet mellom knærne
litt. Jeg trekker ikke umiddelbart likhetstegn, men det spørs om ikke hjernen
tok overstyring, gitt. Men det gikk fort over, altså. Uansett, det er ikke moro
å se det lille dyret ligge på rygg på strekkbenk, med beina knytta fast i hver
sin himmelretning.
Jaja, dyreholdets mange gleder...

Hvor lenge skal hun ha på den plagsomme kragen?
  • Side:
  • 1
Det tok 0.28 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen