Å kjøre bil med katt kan være en prøvelse. Jeg har både Abyssinere og huskatt, de er like alle sammen

Bilturer er pyton synes de alle sammen. Det hjelper ikke om noen sier at dette kan man venne de til fra de er helt små. Alle våre burde være godt vant til bilkjøring både korte og lange turer har de vært med på siden de var små, men nai da. Alle som en sitter å jamrer seg i 1-2 timer (om det er langtur). Ingen ting hjelper. Men varer turen mer enn 2 timer så slutter de til slutt og sovner hese utslitt.
Emil er vel den som er værst. Ikke bare jamrer han seg, men han er rene skjære sirkusartisten i reiseburet sitt og blir helt hysterisk. Så på vei hjem fra Sørakutstillingen i høst, bestemte vi oss for at jeg skulle forsøke å sitte bak med ham og la ham få gå løs i baksetet men ha mulighet til å gå inn i buret sitt om han ville det. Han måtte ha selen på med koblet for gubben vil ikke ha løs katt i nærheten av gasspedaler og bremser. Under over alle under, så roet han seg ned etter 15-20 minutter. Da sluttet han å trave rundt og gikk å la seg i buret sitt uten en lyd. Men forsøkte jeg å lukke igjen døren til buret var det på'n igjen. Så etter den turen sitter jeg bak med ham og andre katter sitter i sine bur i framsetet. Det har funket veldig bra. Noen vil sikkert si at det er å skjemme ham bort med at han da har fått viljen sin. Men alt for å hindre et han blir suuuuperstresset, eller river ut klør eller tenner på burdøren. Han kunne bli ganske så utagerende innestengt i reiseburet. Nå går det kjempefint, han er roligere og ørene våre får hvile

Min konklusjon på katt i bil, er at ingen katter/hunder er like der. Man må bare finne ut hva som funker best på sin/sine katter.
Men 1 ting styrer vi unna, vi gir IKKE bilsyketabeletter til kattene våre. Noen veterinærer anbefaler bilsyketabeletter til barn, mens andre fraråder det på det sterkeste. Er man plaget med dyr som blir bilsyke ofte, tror jeg eneste utveien er at de får slippe bilturer og heller får lov til å bli hjemme.