Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Jeg - snart katteeier
(1 besøkende) (1) gjest
Har du, eller ønsker du å skaffe deg en ny katt og har mange ubesvarte spørsmål omkring dette. Da er dette det riktige forum å stille disse spørsmål, om det er rasekatt eller huskatt du ønsker å skaffe deg, det betyr ingenting svarene er som regel de samme. Har du synspunkter eller erfaringer om det å skaffe seg ny katt, da vil vi svært gjerne at du forteller oss om det i dette forum.

EMNE: Jeg - snart katteeier

11/03/2010 11:01 #6703

• Annepanne
  • Junior Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg - snart katteeier

I dag får jeg katt. En 5 mnd gammel abyssiner-jente skal komme til oss i kveld, og forhåpentligvis blir både katt, oppdretter og vi fornøyde med hverandre slik at vi får lov til å beholde katten.
Dette blir vår første katt - vi er en familie på 4, mor (meg), far og to jenter på 13 og 16 år. Etter mange og lange overveininger (jeg var lenge skeptisk til katt, for det er et stort ansvar med et levende vesen), og kontakt med både rasekatteiere og FOD, ble vi alle enige om at en abyssiner er det vi vil ha. Vakre og morsomme katter. Så i går handlet vi inn utstyr, og det er sannelig lett å ta helt av med ting og tang! Vi gleder oss utrolig mye, vi har ennå ikke hilst på den unge damen. Hun har navlebrokk og skal opereres til sommeren. Det passer oss bra, da vi ikke har tenkt å bruke katten til avl eller utstilling, bare til kos og underholdning. For jeg har skjønt at det er mye underholdning i en abyssiner, og at det aldri blir kjedelig.
I dag er nesten som julaften da jeg var liten - en lang dag som i all hovedsak har fokus på venting... og venting... og forhåpninger.

Annepanne
11/03/2010 11:10 #6704

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Jeg - snart katteeier

Velkommen til oss her på forumet; måtte du få like stor glede av oss tobeinte som jeg vet du vil få av den firbeinte!!!

Du kommer aldri til å angre på at du valgte denne rasen. De er Duracellkatter, men med en kosefaktor uten like. Så dere får både underholdning OG omsorg.

Fortell mer om den lille - navn, farge?

Masse hilsener fra
Tante Sur
(viltfarget, eldre, sær dame i en husholdning med mange andre abyssinere som er høyt og lavt)
11/03/2010 11:59 #6705

• Annepanne
  • Junior Boarder
  • FRAKOBLET

Takk for fin velkomst!
Og tja, jeg har jo ikke sett katten ennå (ikke på bilde engang), så jeg vet ikke så veldig mye. Men hun er en sorrel, og vi kommer til å kalle henne Isis. Jeg har i ettertid sett at det er en annen katt som heter det også, som det avles på. Det er jo et bra navn på en abyssiner, da, og det eneste vi klarte å enes om i heimen. Jeg får vel legge ut bilde når (hvis) vi får henne i hus.
Dette er så veldig spennende, og jeg gleder meg utrolig mye!
11/03/2010 12:39 #6706

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sorrel er slettes ingen dum farge...

Her i heimen er det akkurat nå 7 sorrel...
(4 av dem er 8 dager gamle.)

Isis er et godt navn. At andre heter det samme, er ingen hindring.
Der er flere med samme navn; noen ganger skaper det litt forvirring, men aldri så mye at det er noe problem...

Det viktigste er at det klinger godt for dere som skal bruke det!
11/03/2010 13:41 #6707

• Abyssineroppdrett
  • Mayas Pride
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Gratulerer som "slave" av denne herlige rasen Jeg er den stolte "slave" av en nydelig, snill (om enn noe rampete ibant), Sorreldame ved det klingende navnet Ingave's Isis Hun er forøvrig mamma til vår lille Gabriel.

Dere kan bare slutte å ha på TV, ingen grunn til å ha på den med en Abyssiner i huset Det blir nok komikvelder/dager fremover
Det tok 0.35 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen