I dag får jeg katt. En 5 mnd gammel abyssiner-jente skal komme til oss i kveld, og forhåpentligvis blir både katt, oppdretter og vi fornøyde med hverandre slik at vi får lov til å beholde katten.
Dette blir vår første katt - vi er en familie på 4, mor (meg), far og to jenter på 13 og 16 år. Etter mange og lange overveininger (jeg var lenge skeptisk til katt, for det er et stort ansvar med et levende vesen), og kontakt med både rasekatteiere og FOD, ble vi alle enige om at en abyssiner er det vi vil ha. Vakre og morsomme katter. Så i går handlet vi inn utstyr, og det er sannelig lett å ta helt av med ting og tang! Vi gleder oss utrolig mye, vi har ennå ikke hilst på den unge damen. Hun har navlebrokk og skal opereres til sommeren. Det passer oss bra, da vi ikke har tenkt å bruke katten til avl eller utstilling, bare til kos og underholdning. For jeg har skjønt at det er mye underholdning i en abyssiner, og at det aldri blir kjedelig.
I dag er nesten som julaften da jeg var liten - en lang dag som i all hovedsak har fokus på venting... og venting... og forhåpninger.
Annepanne