Nå kan det kanskje virke som om min uvitenhet aldri tar slutt og det gjør den altså ikke

men er det ikke sånn at det sikreste er å skaffe en guttevenn til min lille pike? Eller er det bare oppspinn? Hun er kastrert, så da skal hun vel være litt lettere å ha med å gjøre?
Jeg har en del andre spørsmål som på en måte blir en krysining mellom "ny katt"-tråden og "stell og pleie"-tråden, men siden jeg er splitter ny her, så er det kanskje likså greit å rote til denne tråden nå og heller poste på stell og pleie når spørsmålene mine ikke er av typen nyfødt nybegynner...
Altså. Here I go:
-Bør Totty og nykatten ha hver sitt do? Hvordan lærer man isåfall kattene hva som er hvem sitt do? Jeg bruker lilla everclean og rensker kattedoet hver kveld siden Totty bare gjør fra seg inne.
-Ikke kan jeg forstå hvordan man får kattene til å spise "sin mat". Totty spiser Specific - neutered young tørrfór og så bytter vi mellom RC og Hill's Science Plan våtfór. Om et par måneder skal vi vel la henne få venne seg til voksenmat, så da blir det dumt hvis hun heller vil ha maten til nykatten og omvendt. Er det ikke ganske viktig at kattunger får nok næring og voksne katter ikke får for mye? Jeg vil helst slippe å slanke noen av kattene. Det er så trist.
- Jeg har bestilt en PetPorte Microchip katteluke som totty skal få bruke. Totty er i utgangspunktet en innekatt som får være ute når vi er hjemme og har ytterdøra åpen. Vi bor i et rolig nabolag hvor man godt kan la både bil og sykkel og ytterdør stå ulåst, men det er ikke så veeeldig langt til sentrum. Særlig ikke for en katt, så vi tenker at hvis hun ikke er ute for lenge i gangen, så får hun ikke tid til å streife for langt...
Er det noen som har erfaring med microchip kattedør? Kan en kjapp liten kattepus klare å klemme seg ut sammen med en annen katt? Hvis katteluka fungerer så er det jo suverent for folk som vil holde ene katten inne og la andre katten få gå ut iblandt.
Kan det bli sjalusi når den ene får gå ut og den andre ikke får lov?
-Bør Totty holdes inne den første tiden etter at den nye flytter inn?
Jeg kommer ikke på noe mere akkurat nå, men det kommer mer. Trust me.
At "staheten kan følge skillpaddefargen" har jeg aldri hørt om, men det tror jeg så gjerne! Foreldrene mine hadde en skillpaddefarget katt - Lillepus (et mere misvisende navn finnes ikke) og hun var staere enn et esel. Den eneste som fikk løfte på henne var pappan min og da bare i korte stunder av gangen. Hun døde i august i fjor, 17 år gammel. Jeg håper Totty kan få leve like lenge...