Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Stell av somali
(1 besøkende) (1) gjest
Har du, eller ønsker du å skaffe deg en ny katt og har mange ubesvarte spørsmål omkring dette. Da er dette det riktige forum å stille disse spørsmål, om det er rasekatt eller huskatt du ønsker å skaffe deg, det betyr ingenting svarene er som regel de samme. Har du synspunkter eller erfaringer om det å skaffe seg ny katt, da vil vi svært gjerne at du forteller oss om det i dette forum.
  • Side:
  • 1

EMNE: Stell av somali

11/07/2008 18:20 #572

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Stell av somali

Hei. Til torsdag skal jeg hente ny katt! En lekker Viltfarget somali kastrat, han heter kiachero Quince Honaw.

Gleder meg som en liten unge.
Driver oppdrett på Abyssinere, og Aby & Somali er da ikke så forskjellige. - Unntatt pelsen.

Quince har gått ei stund ukastrert, og derfor fått fettete og ikke så veldig bra pels.

Pelsen må jobbes opp igjen, men hvordan gjør man det?

Må visst bade han og, det har jeg heller ingen erfaring med.

Noen tips?

Noen bilder av lekkerbisken:

(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
11/07/2008 21:32 #574

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Stell av somali

Det er vel det samme prinsippet med en Somali som med skogkatt/Hellig Birma skulle jeg tro. Du skaffer deg en god kam/børste og en shampo som passer til semilanghårskatt.Det som er veldig viktig med en katt med pels, er at du blir kvitt all såpe i pelsen. når du bader en pelskatt kan det svare seg å såpe den inn flere ganger. da fettet i pelsen vil hindre deg i å få vasket han helt inn til skinnet ellers. Når så dette er gjort må du ha føner og børster klare og begynne å børste å føne han helt tørr for å få det beste resultat. denne jobben bør du gjøre 3-4 dager før utstillingen slik at pelsen får "satt seg" etter badingen. En annen bruker av disse sidene "Kitty" er nok eksperten når det gjelder stell av Somali så kanskje hun kan gi deg noen gode råd. Lykke til.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
  • Side:
  • 1
Det tok 0.31 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen