Her hos oss er kattene først og fremst familiemedlemmer, og så har vi utstilling og av og til litt avl også. Her skal kattene være til de ikke er mere og derfor sitter vi her nå med mange gamle, "ubrukelige" katter. Og de er såååå herlige. de blir bare mer og mer personlige og herlige for hvert år som går. Har gamle Cassandra på over 17 som er så deilig, men selvsagt preget av alderen, pelsen ser litt ustelt ut, hun ser dårlig på ene øyet, men som dyrlegen sier, det er ingen sykdom å bli gammel og det er sånn de blir da. Har hennes to sønner Exento Og Manne (Emanuel) som blir 15 i mars. De er også preget av alderen. Manne er lang i pelsen, tynn over ryggen men så fornøyd og tålig sprek. Han kan kose døgnet rundt og bryr seg ikke om de som koser med han synes han har noe dårlig ånde

. mens broren Exento (Sento) er noe sprekere og ser nok litt yngre ut. Disse tre får litt ekstra godis for gamle katter på benken et par ganger om dagen og tror at hver gang jeg går på kjøkkenet så skal de få noe og hopper opp på benken, så det er trimmen de får.
Så de kattene som bor hos oss er endel av familien, vi er sååå glade i de og uansett om de ikke skal ha flere kull, eller på flere utstillinger spiller ikke det noen rolle. Som jeg har sagt før så samler jeg på kastrater.
Jeg skjønner det at om noen katter ikke går sammen så kan det være det beste å omplassere en av dem, men ellers gjør ikke jeg sdet.
Har litt problemer med Tassen og Donald .Tassen kan bare ikke fordra han. Og at han tar han
så fort han får sjansen, men da har vi heldigvis såpass med plass at de må bytte litt på hvor de skal være .Bytter gjerne flere ganger til dagen, og de er aldri alene uten andre katter. Det er litt styr, men sånn må det være. Har et håp om at det skal gå seg til når Donald blir kastrat men er slett ikke sikker.
Så svaret til deg Mayas Pride er at iallefall her hos oss er det kattene som personlige venner og famililemedlemmer som er det viktigste.
Men jeg synes også at de som driver mye oppdrett kanskje omplasserer i stedet for bare å skaffe nytt er respekt for katten det også, så er det en tanke på at
kattene får det bedre når noen har mer tid til dem