Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Når vi vil flytte men ikke katten .......?
(1 besøkende) (1) gjest
Foring og stell av katt
  • Side:
  • 1

EMNE: Når vi vil flytte men ikke katten .......?

11/07/2010 19:02 #8245

• bibbi
  • Gold Boarder
  • FRAKOBLET

Når vi vil flytte men ikke katten .......?

Ja så hadde vi da endelig flyttet inn i vårt nye hus og i august leier vi ut det andre..... Men Betty hun vil bo der hun bodde hun...

Etter 2 måneder i treet i garden hos kjell skulle en trodd at hun ville slå seg til ro i sitt nye hjem.
Med 3 mål tomt, egen bekk. Bever og leke med og masse trær skulle en trodd hun var kommet til himmelen.

Ikke Betty hun gikk på en aldrig så liten walkabout og vi fabt hebbe igjen etter en god uke ... på terassen i vårt gamle hus .

jeg tok tynne lille fortapte Betty hjem til vårt nye hus igjen.
Tynn og utsultet fikk hun Royal Canin tørrfor som hun overasket meg med å takke nei til.

Rar puse dette , jeg vil henne godt men tror ikke hun skjønner det.

Er det noen tips til meg der ute ?
Jeg kan jo ikke leie ut hus med medfølgende katt .....
11/07/2010 22:02 #8246

• Abyssineroppdrett
  • Mayas Pride
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Når vi vil flytte men ikke katten .......?

Hm, ikke lett det der.

Så bra at dere fant henne til slutt. Du får rett og slett gjøre deg hard og holde henne inne i noen uker. Tror hun etter hvert da vil skjønne at det er der hun skal være. Når det gjelder maten så vil de fleste si at hun spiser når hun blir sulten nok. Kanskje det, kanskje ikke. Er det noe du har gitt henne før som hun kanskje kan se på som en belønning for at hun har vært flink? I så fall forsøk litt av det.

Vi skal nå flytte til ny leilighet tirsdag eller onsdag. Vi har flyttet saker og ting litt etter litt nå i 1 uke (og satt inn Feliway plugger i nye leiligheten). Alt for at overgangen ikke skal bli for vankelig for 5 Abyssinere og huspus Lazy. Her skal flyttingen gå på kattenes premisser. Den som kommer til å få det værst er nok huspus Lazy, hun har til nå fått gå inn og ut som hun vil. Men må være inne om natten. Hun får nå husarrest i mange uker fremover inntil vi begynner i det små med å ta henne ut og være sammen med henne til å begynne med. Her må vi bare lukke øyne og ører ovenfor henne, hun kommer til å mase vettet av oss for å få gå ut. Har funnet ut at her mysser det med katter rundt huset og i nabogatene. Det bor også 2 katter i 1. etg. Så hun får litt å venne seg til. Håper hun finner seg til rette og vil trives her etter hvert.
12/07/2010 00:45 #8247

• Katter som eeeeelsker mennesker:-)
  • Kitty
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Når vi vil flytte men ikke katten .......?

Tror nok at det lureste er å holde henne inne en god stund til hun skjønner at det er i det nye huset dere skal bo og ikke i det gamle....
Det er jo ikke sikkert at hun vil bo der dere er flyttet nå og da er det å finne et nytt hjem til henne Laaaaaaaangt vekke fra det gamle huset deres...

Lokke henne til å være inne med noen gøye leker, god mat kan være noe som kan få tiden til å gå fortere. Ellers så må du be pappa om å komme å snekkre en fin lufte gård til pusene
Av Sina Bass (N)
Abyssiner oppdrett.
Tlf: 53 50 11 66. Mob. 922 81 585.
www.sinabass.com
  • Side:
  • 1
Det tok 0.29 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen