Oj, oj, oj.
I går kom Abyssiner hit sammen med Ariina. Og i dag fikk hun sitt "lenge etterlengtede" bad. Der kom den katastroften jeg hadde frytet fra Soul. Fytti katta.
Det gikk nok ikke like fint i dag, nei. Jeg satt meg i dusjhjørnet og vi gjorde oss klar. Samme prosedyre var planen... Gikk vel ikke helt slikt. Hun vred seg og klorte og var "vill" med bakparten. Oppvaskhanskene jeg hadde lagt fram i tilfelle behov kom på etter omtrent 30 sekunder. Likevel klarte jeg å få klor ved håndleddet, og jeg har på låret og på leggen. Ny plan neste gang er å sørge for at klørne er klippet to dager tidligere, slik de ikke er skarpe i det hele tatt.
Var en del forsøk på å stikke, spesielt når hun fikk tak med klørne i dusjdøren.
Ariina trengte badet for hun var helt ødelagt i pelsen etter 5 kattunger, og hun mistet omtrent mer pels enn mine to tilsammen.
Vi fant fort ut at her måtte det gå fort, så vi var mer sparsomme med sjampoen, og satte opp dusjstrålen litt. Plan ble laget underveis om at katten ikke skule føle seier ved å være vilter, så vi avsluttet når hun var rolig. Dette gikk i alle fall etter planen, og "slavene" vant kampen.
Jeg vil tro det var litt av et syn hele greia. Jeg med plastpose på foten pga gips, og to mennesker som "sloss" mot en voksen og bestemt aby-dame.
Siden jeg allerede var kliss våt og i dusjen, så tok jeg meg en dusj selv etterpå. To fluer i èn smekk. Ikke dårlig!
Etter badet var hun bare baby i håndkle i matmors fang. Da var hun like søt som vanlig. Nå hviler hun på gutterommet sammen med Yoda, frem til hun er tøff nok til å spankulere rundt igjen og bevise at hun er den eldste her..
Og hva lærte vi så av dette?
Mulig løsning er våtdrakt og arbeidshanser.. hehe:woohoo:
Nei, vi lærte vel at katter er forskjellige, og at alt går med litt tålmodighet og arbeidsinnsats. Fordelen er jo at vi har fått prøve oss, og det samme har kattene, så det går sikkert bedre neste gang. (lov å håpe)
Mulig Abyssiner har et annet syn på begivenheten enn meg, men hun ser på tv, og har dermed ikke stemmerett akkurat nå