Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Triste sørlandsprinsesser
(1 besøkende) (1) gjest
Foring og stell av katt

EMNE: Triste sørlandsprinsesser

19/03/2009 00:29 #2844

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Triste sørlandsprinsesser

Denne går vel kanskje ikke under daglig stell, men i alle fall gjelder det stell.

Så hvorfor er prinsessene triste?
Jo, de har fått sine første bad.

Jeg og Abyssiner har samme farge katter, så vi kjøpte litt hver av det vi trengte av produkter, for å prøve ut. Vi begynte med å blande ut i riktig forhold med vann. Dette gikk i alle fall kjempefint. Vi forskanset oss på badet og planen var enkel, jeg holder og Abyssiner skyller. Det gikk relativt greit. Rosita var slapp og hang fint i armen min. Bortsett fra når hun fikk tak i dusjdøra, da var det fluktforsøk. skylle, skylle, skylle, og trangt for meg og Abyssiner med 4 armer og to overkropper halvveis inni dusjen. Og vann over halve gulvet. Men vi kom oss gjennom det, og katten overlevde.

Jeg måtte et ærend for et par timer, og da jeg kom hjem ble jeg møtt av en LEKKER prinsesse som mjauet sårt. Stakkars lille meg, hva har dere gjort? Men silkemyk og fluffy, glatt og ren pels. Ikke sett henne så flott før.

Så var det Soul sin tur. Etter litt lærdom tok jeg nå plass INNI hjørnet av dusjen, men samme prosedyre som tideliger. Jeg holdt, og Abyssiner brukte dusjen. Var redd for at det skulle bli katastrofe, for Soul har blitt mer bestemt og kanskje litt sær siste tiden. Det gikk over all forventning. Også hun hang fint i hånden, og det var mest å støtte bakbenene hennes. Færre rømningsforsøl (kun ett) siden jeg satt inni dusjen. Ble lettere å holde styr på katten, og ble bedre plass. Og omtrent ingenting vann på gulvet

Nå er Soul kjempefin hun også. Som vanlig. Grunnen til at Soul ble badet hun også, var egentlig det at vi allerede var så godt i gang, sååå, hvorfor ikke?

Vi var nødt til å prøve ut dette her i god tid før en ekte utstilling. Så hvis vi gjorde kattene om til troll ville de rekke å gjøre seg like fine igjen som de pleier å være.

Det gikk over all forventning. Så i morgen kommer Ariina på besøk, og vi tar samme prosedyre èn gang til. Må bare få vasket opp noen håndklær kanskje, gikk omtrent alle jeg hadde .
19/03/2009 15:45 #2847

• tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Triste sørlandsprinsesser

Hmmm. Ingen som vil kommentere mitt første halvklønete forsøk på å bade katt asså?

Hva med et par bilder?? Vil det hjelpe??

Bare se hvor fluffy og fin Rosita er her Ok, ikke verdens beste bilde, men mine katter vil derrsverre ikke posere slik som matmor ber dem pent om.

Frøken Soul ser ganske vanlig ut, egentlig.

Vedlegg:
19/03/2009 16:40 #2850

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg er tilbørlig imponert over samarbeidsviljen hos de to firbeinte... - og lo godt av beskrivelsen av kattebading/dusjing! Og smilet ble ekstra bredt da jeg leste denne setningen (min utheving):

tchri102 skrev:
Det gikk over all forventning.[...] Færre rømningsforsøl (kun ett) siden jeg satt inni dusjen.

Et kreativt, innholdsrikt og svært beskrivende norsk ord angående bading av abyssinere!

19/03/2009 16:53 #2851

• tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

hehe, var egentkig en bitteliten skrivefeil, men passet egentlig...
20/03/2009 17:14 #2865

• tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Lite happy aby.

Oj, oj, oj.

I går kom Abyssiner hit sammen med Ariina. Og i dag fikk hun sitt "lenge etterlengtede" bad. Der kom den katastroften jeg hadde frytet fra Soul. Fytti katta.

Det gikk nok ikke like fint i dag, nei. Jeg satt meg i dusjhjørnet og vi gjorde oss klar. Samme prosedyre var planen... Gikk vel ikke helt slikt. Hun vred seg og klorte og var "vill" med bakparten. Oppvaskhanskene jeg hadde lagt fram i tilfelle behov kom på etter omtrent 30 sekunder. Likevel klarte jeg å få klor ved håndleddet, og jeg har på låret og på leggen. Ny plan neste gang er å sørge for at klørne er klippet to dager tidligere, slik de ikke er skarpe i det hele tatt.

Var en del forsøk på å stikke, spesielt når hun fikk tak med klørne i dusjdøren.

Ariina trengte badet for hun var helt ødelagt i pelsen etter 5 kattunger, og hun mistet omtrent mer pels enn mine to tilsammen.

Vi fant fort ut at her måtte det gå fort, så vi var mer sparsomme med sjampoen, og satte opp dusjstrålen litt. Plan ble laget underveis om at katten ikke skule føle seier ved å være vilter, så vi avsluttet når hun var rolig. Dette gikk i alle fall etter planen, og "slavene" vant kampen.

Jeg vil tro det var litt av et syn hele greia. Jeg med plastpose på foten pga gips, og to mennesker som "sloss" mot en voksen og bestemt aby-dame.
Siden jeg allerede var kliss våt og i dusjen, så tok jeg meg en dusj selv etterpå. To fluer i èn smekk. Ikke dårlig!

Etter badet var hun bare baby i håndkle i matmors fang. Da var hun like søt som vanlig. Nå hviler hun på gutterommet sammen med Yoda, frem til hun er tøff nok til å spankulere rundt igjen og bevise at hun er den eldste her..

Og hva lærte vi så av dette?
Mulig løsning er våtdrakt og arbeidshanser.. hehe:woohoo:
Nei, vi lærte vel at katter er forskjellige, og at alt går med litt tålmodighet og arbeidsinnsats. Fordelen er jo at vi har fått prøve oss, og det samme har kattene, så det går sikkert bedre neste gang. (lov å håpe)

Mulig Abyssiner har et annet syn på begivenheten enn meg, men hun ser på tv, og har dermed ikke stemmerett akkurat nå
Det tok 0.30 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen