Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Ødelagt nattesøvn
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)
  • Side:
  • 1

EMNE: Ødelagt nattesøvn

30/09/2008 10:48 #984

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Ødelagt nattesøvn

Heisann.

Jeg holder på å bli en smule frustrert over den ene katten min nå. Rosita vil kose hver natt klokka 03.30 (kan omtrent stille klokka etter det), og da klorer hun på soveromsdøra og stanger i den. Det er såå intenst at det ikke er mulig å sove gjennom det. Ofte er det nok bare å husje henne vekk, men i alle fall et par ganger i uka må jeg opp å stå for å få slutt på det. Er det noen her som har hatt et lignende problem, og evt har en løsning på det? Begynner å bli litt lei av dette her nå, og det gjør det enda værre å stå opp enn det er til vanlig.
30/09/2008 11:13 #986

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Ødelagt nattesøvn

VI HAR det samme problemet, bare nå for tiden er det to katter som vil inn. Evita har altid hatt første rangen og hun skal ligge med min mann mens nå vil Enya også ligge med meg og det tåler ikke gamlemor så da er det litt frem og tilbake . Vi har måttet la døra stå åpen til dess at de har funnet ut hvem som skal være der. Evita blir etterhvert ganske så furten og løper ut. Og det ER slitsomt, nattesøvnen blir noe oppstykket. Men noen god løsning på dette har ikke vi funnet enda.
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
30/09/2008 11:17 #987

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Dersom det ikke er annet enn kos hun vil ha, så er den eneste løsningen å sove med soveromsdøren på gløtt. Da slipper du iallefall å stå opp. Det å få sove uforstyrret natten gjennom ga jeg opp for mange år siden.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
30/09/2008 12:44 #989

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg har ingenting imot det å ha kattene i sengen, men det er et problem med Rosita der. Hun SLIKKER, og det med store bokstaver. Når hun skal kose så vasker hun meg også. En gang våknet jeg av at hun slikket øyelokket mitt, og jeg fikk faktisk en miniblåveis av det. Eller hun slikker i ansiktet, armen, ryggen, beina, hvor som helst hun kommer til. Og en ru kattetunge er ikke kos midt på natta. Det er ubehagelig og jeg våkner med en gang. Det er grunnen til at døren er lukket.
30/09/2008 13:17 #990

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Du skal ikke se bort fra at slikkingen avtar noe hvis hun får "nattlig" tilgang til senga. Nå er det jo bare ekstra stas når hun får kose med deg.

Hos oss er det opp til 4 katter i senga vår når vi legger oss, men det tynnes vanligvis ut i løpet av nattestimene. Tante Sur gir vanligvis opp først da hun helst ikke vil dele meg med noen - ikke tobeinte engang.

De andre prøver seg ofte med noen kosetriks i ny og ne, men de roer seg til slutt og som oftest er det bare en standhaftig katt igjen om morgenen. De andre har trukket seg tilbake til andre favorittplasser: Tante Sur til gjesterommet, Lille Rød til pensofaen i stua, Lille Beige til håndklehylla i gangen - det er bare Lille Blå som aldri gir opp...
  • Side:
  • 1
Det tok 0.30 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen