Admin: Denne typen innlegg burde gjerne vært i en egen avdeling?
Here we go:
På RORAK dag 2 hadde jeg for første gang en katt oppe til allround-dommer Berta Nemcova. Vi hadde hørt mye om henne allerede (som streng bedømning dersom du holdt katten feil osv), og nå var det vår tur.
Hun hadde (heldigvis) kun ABY a, og siden vi stilte med mange ganger NOM Cachupa, tenkte vi at det kanskje var den kjekkeste fargen for oss å gå opp med også.
Så feil kan man ta
Hun kommenterte ikke hvordan jeg bar fram vesla, men ellers ble mye kommentert. Konkret begynte det med at hun spurte om katten var fra amerikanske linjer. Et hyggelig spørsmål det?!
Men nei, det var fordi hun mente å se siameser i henne.
Smaken er delt som baken, og hun likte ikke "abyssineren" Cachupa.
Hun var nemlig både (blant annet) for muskuløs, såvel som for grasiøs.
Hun hadde for store ører som var satt for lavt og bredt fra hverandre, toppen var for høy og rund, øynene for skrå og pelsen under magen for mørk/aprikosfarget...
Hun hadde mange flere modige betraktninger (blant annet at ørene skulle sitte høyt og være rettet rett opp), men jeg må innrømme at disse egentlig ikke intresserte meg lengre.
Siden det kun var 3 ABYa (?) fikk Cachupa en bedømmelse.
BIV kunne dermed deles ut

Og hun ble til og med innrømmet "some charm"...
Ja ja. Vi får glede oss over resultatene Cachupa har fått allerede, og heller styre sterkt unna denne dommeren i framtiden.