Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Aby-rotter VS Somali-ekorn
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)
  • Side:
  • 1

EMNE: Aby-rotter VS Somali-ekorn

28/09/2010 18:34 #8806

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Aby-rotter VS Somali-ekorn

Jeg er så heldig at jeg er slave for begge våre deilige raser (og en britte gutt). Og abyene er minst 6,7 ganger mer hyper aktive enn min somali gutt. Så derfor går alle mine katter under den felles betegnelsen "adhd katter" (lillebror har adhd og likhetstrekkene er mange).

Til tider har Abyssiner jentene - Drama Queen og Gala 12 bein hver, mens Yzantos ikke kommer lenger enn til 8. Men skal si de er skjønne der de raser gjennom kjøkkenet og gjør masse fyfy, der drama queen som oftest er i spissen med gala tett oppi. Begge frøknene er jo blå, så hvordan skiller jeg dem i farta? Jo ved hjelp av rottehalene! Gala har mye kortere og tykkere hale enn drama queen. Yzantos er stort sett bare deilig, og han er nå onkelen til lille Bib (Back In Black, kose/show brite). Bib tror av og til at han er litt aby, men han kommer nok ikke lenger opp på adhd skalaen enn til å nå opp til en knapp somali.

Jeg har nemlig regnet på dette med brite, aby og somali.

Det går 4 briter i en abyssiner, og 3 briter i en somali. Så Bib er sånn sett ikke en hel katt

Dette ble en smule rotete men... hva er deres erfaring? ER Abyrottene hakket galere enn somali ekornene, eller er det bare tilfeldig?
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
29/09/2010 00:02 #8807

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv: Aby-rotter VS Somali-ekorn

Jeg har vel samme erfaring. Rosita er generelt mindre hyper enn abyssinerne her hjemme. Hun har noen spurter i ny og ne og kan være med på leken, men absoulutt mer rolig. Det er lenger tid mellom de gangene hypergiret slår inn

Skal nesten ikke nevne huspusen, for hun er så rolig og stille av seg at jeg som regel må lete etter henne for å finne ut hvor hun er (minus de gangene gustus får henne med på litt lek og morro, eller hun ligger og slapper av i sofaen)
29/09/2010 00:17 #8808

Sv: Aby-rotter VS Somali-ekorn

Man kan begyne å lure om det er en genetisk korrelasjon mellom langhår og mangel på hyperaktivitet altså. Eller korthår og adhd..

det vil si at somaliene er hypre nok,men mine aby er mye mye mer intense og hyperaktive. Til tross for at de bærer langhår så er det veldig forskjell.

Abyrotter og somaliekorn er veldig treffende..hehe..
  • Side:
  • 1
Det tok 0.27 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen