Jeg er så heldig at jeg er slave for begge våre deilige raser (og en britte gutt). Og abyene er minst 6,7 ganger mer hyper aktive enn min somali gutt. Så derfor går alle mine katter under den felles betegnelsen "adhd katter" (lillebror har adhd og likhetstrekkene er mange).
Til tider har Abyssiner jentene - Drama Queen og Gala 12 bein hver, mens Yzantos ikke kommer lenger enn til 8. Men skal si de er skjønne der de raser gjennom kjøkkenet og gjør masse fyfy, der drama queen som oftest er i spissen med gala tett oppi. Begge frøknene er jo blå, så hvordan skiller jeg dem i farta? Jo ved hjelp av rottehalene! Gala har mye kortere og tykkere hale enn drama queen. Yzantos er stort sett bare deilig, og han er nå onkelen til lille Bib (Back In Black, kose/show brite). Bib tror av og til at han er litt aby, men han kommer nok ikke lenger opp på adhd skalaen enn til å nå opp til en knapp somali.
Jeg har nemlig regnet på dette med brite, aby og somali.
Det går 4 briter i en abyssiner, og 3 briter i en somali. Så Bib er sånn sett ikke en hel katt
Dette ble en smule rotete men... hva er deres erfaring? ER Abyrottene hakket galere enn somali ekornene, eller er det bare tilfeldig?