Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Ertekrok eller
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Ertekrok eller

24/08/2010 10:55 #8492

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Ertekrok eller

Dette spørsmålet stiller jeg meg og til dere som har hatt og har hannkatter, fortrinsvis unge hannkatter.
Jeg har som kjent to sorrelkatter som er kastrater, Erica som er snart 6 år og langt nede på rangstigen, hun er veldig forsiktig av seg og lett å skremme, dette har Offa Obama funnet ut og har veldig morro av å erte henne. Mens gamlemor Evita har vert litt mer sur på han (og de andre ) har nå begynt å reagere slik at hun ikke vil komme inn før vi går å legger oss, og da står Offa klar til å jage henne med tykk hale, det blir jo da hyl og skrik slik at de andre står i rett stilling eller gjemmer seg under senger og div. Selvfølgelig så vil da Evita ut igjen fortest mulig, dette synes vi ikke er noe artig. Har nå satt henne på vaskerummet men det kan jo ikke være slik for resten av livet hennes.
Så da spør jeg, er dette ungdomsfakter eller kan jeg risikerre at han blir slik mot de eventuelle kattungene som jeg har planlagt en eller annen gang. Mot de andre to, Enya og Hebe er han helt ok, leker med Hebe og har stooor respekt for Enya, tre skritts avstand der.
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
24/08/2010 22:15 #8514

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv: Ertekrok eller

Jeg kjenner til det du beskriver Enya. Her er det eldstepusen Cassandra, på snart 16 , som Tassen ikke liker. Hun er en sjenert og forsiktig dame, og er nok blitt mer forsiktig med årene. Tassen ser sitt snitt til å ta henne om han får sjansen. Nå har vi greit med plass så det er aldri noe problem. Hun elsker å være på kjøkkenet, og der er hun nok mest sjef. Stort sett er døra lukket til kjøkkenet når Tassen er oppe ( merkelig?), så da er hun trygg der. Ellers er Tassen mye ute i luftegården og der kan han gå ned i leiligheten , hvor vi har tvstue, data osv. Så mens han er der går hun i resten av huset oppe. Ellers kan hun sove i senga om natta og trives greit. Hun er ute i bånd hver dag også, for i kattegården synes hun ikke det er trygt lengre. Og når Tassen er oppe er hun i et annet rom. Det er vel fordelt sånn omtrent likt på de.

Hanno, på 5 år har alltid vært en tøffing, og litt sjefete helt til han fikk skadet halen i fjor og måtte amputere halve halen. Da ble han rett og slett en hakkekylling for flere av de andre. Men han går sammen med Cassandra så han har det helt fint, og så får han gå ut som han vil. Det nytter ikke å stenge han inne i hverken kattegården eller i huset. I kattegården klatrer han over og inne så åpner han vinduer og dører for å komme seg ut. Det er ikke noe problem, får opp hempene på vinduene og skyver opp vinduet.
Jeg håper ting kan roe seg litt når Tassen blir kastrert.
24/08/2010 22:32 #8515

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Hos oss var det hovedsaklig Tante Sur (Dina - sorry, Enya) som var den store bøllen. Hun skrek og klorte og overfalt de andre, så både vi og kattene holdt på å bli nervevrak.
Så satte vi bjelle på henne slik at de hørte henne komme og kunne skygge banen.
Det hjalp veldig! Kanskje Offa Obama kunne få en slik, han og?

(En underlig bi-effekt ble det da vi fikk en lekeball med bjelle inni, dermed forsvant alle opp i høyden hver gang noen sparket til den ved et uhell...)

Hun har fremdeles sine rier, men etter gang på gang å ha opplevd at kattunger synes hun er "Tante Kul" og springer etter henne og ikke vekk, har hun for det meste resignert...
Så da tok vi av henne halsbåndet...

Nå går det for meste greit...

Men også vi har stort hus og uteplass, så det er alltid et sted å stikke seg vekk.

Akkurat nå er hun ganske så forb...t på oss etter vi bygget "katteklekkeri" på halve rommet bak kjøkkenet. Det var der hun foretrakk å bo/sove, og nå bor der jammen en annen katt der... Fy skam, freser hun til oss...

Mer om klekkeriet i egen tråd senere...
24/08/2010 22:51 #8517

• Katter som eeeeelsker mennesker:-)
  • Kitty
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Vi har en sånn terrorist i huset også Willow på 6 måneder er en overfallskatt...
Han sitter å venter til en eller annen katt kommer igjennom døråpningen i trappen eller bak sofaen så hopper han på de som intetanende kommer spankulerende JOHOOOOOOOOO de skvetter naturligvis himmelhøyt og klasker til hann og løper vekk
Det synes visst den unge pøblene er dritgøy og hopper og løper etter, noen ganger går det over relativt raskt men noen ganger så er en liten krig startet...
Spesiellt mamma Pandora og den nå høygravide Aurora synes at den lille skitungen skulle hatt seg en skikkelig omgang juling og det får han også innimellom
Av Sina Bass (N)
Abyssiner oppdrett.
Tlf: 53 50 11 66. Mob. 922 81 585.
www.sinabass.com
25/08/2010 00:29 #8518

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Hadde hun enda tatt igjen med han og satt han på plass, men nei hun skal da på liv og død ut, ut ut i det fri. Vi liker ikke at hun skal være ute hele tiden og det er vondt å se at hun egentlig ikke våger å komme inn selv om hun har lyst. Hadde hun enda forstått at det er hennes egen feil
Jeg tror at han synes det er gøy og egentlig ikke så gravalvorlig, håper han vokser det av seg men siden Tassen oppfører seg slik fremdeles så er det lite håp om det skjønner jeg.
Foreløpig er vaskerummet reddningen, men det kan ikke være slik så alt for lenge heller. Evita har det ikke godt på denne måten. Tidligere sa hun bare i fra at dere kan få være her bare ikke kom meg for nær, og det fungerte helt fint men så kom denne jyplingen da og yppet seg.
Er det mest hannkatter som oppfører seg slik tro ? Kanskje det er derfor det er krig i verden
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.31 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen