Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Fornøyd med NRR:-)
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)

EMNE: Fornøyd med NRR:-)

13/08/2010 16:01 #8409

• Katter som eeeeelsker mennesker:-)
  • Kitty
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Fornøyd med NRR:-)

Fikk stamtavlen til Eclipse i posten i dag ferdig stemplet og alt ok

Dette er bare helt fantastisk jeg fikk transferen fra frankrike den 13 juli og jeg sendte alle papirene videre til klubben vår dagen etter altså den 14 juli.

Så i dag kun 31 dager etter jeg sendt alle papierer fra meg har jeg mottatt den orginale stamtavlen ferdig stemplet og underskrevet fra NRR
Å dette er til og med i ferietider!!!
Dette er jo nesten for godt til å være sant!!! Håper at det er en trend som fortsetter
Av Sina Bass (N)
Abyssiner oppdrett.
Tlf: 53 50 11 66. Mob. 922 81 585.
www.sinabass.com
13/08/2010 18:12 #8414

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv: Fornøyd med NRR:-)

Så bra.
13/08/2010 19:45 #8417

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Så kjekt for deg!
(Oppriktig ment - ser at det kan høres splitent ut...)

Vi har just fått beskjed om at vi nå må betale for midlertidig reg bevis ettersom NRR nå skal være ajour med alt...
For å si det på godt stavangersk: "Møje..." (Uttrykker stooor skepsis)
Vi venter fremdeles på ordinær stamtavle på Calypso - som blir ett år om 6 dager...

Jeg personlig har gitt opp NRR...
Galgviddraumen er mer tålmodig og holder ut...
13/08/2010 20:36 #8418

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Mener du at Calypso ikke har fått stamtavle og så er de ajour? Har de surret bort noe på veien da eller? Vet at det har skjedd med andre. Det skulle da være unødvendig å måtte vente i et år, skjønt jeg har også gjort det engang. Med c-kullet mitt. Akkurat da Nrr ansatte en person til dette. Det var ikke noe gøy, kjøpere at kattungene trodde tilslutt at jeg hadde lurt dem, men det ordnet seg heldigvis.

Har det ordnet seg med Cachupa nå eller?
13/08/2010 21:01 #8419

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg skjønner ikke at dere har fått beskjed om å betale for midl reg, tante Sur.
Jeg limer inn hva soms tår i regelverket til NRR om midl. reg.
d) Midlertidig registreringsbevis
Midlertidig registreringsbevis administreres av NRR etter følgende regler:

1. Hovedregel:
Når klubbsekretær har sendt fullstendige dokumenter på katter som skal omregistreres fra annet forbund, skal det automatisk sendes midlertidig registreringsbevis til ny eier. Dette er gyldig inntil stamtavle er utstedt av NRR. (Se for øvrig 3. strekpunkt i punkt 2) nedenfor.)

2. Regler når fullstendige dokumenter ikke er innsendt:
Midlertidig registreringsbevis kan utstedes av NRR i alle registreringssaker før ordinær stamtavle er ferdigstilt selv om ikke alle dokumenter er i orden. Følgende prinsipper legges til grunn:

- Det kan forekomme at eier av importert katt vedlegger original importstamtavle fra forbund som anvender registreringskoder eller andre systemer som gjør det umulig for NRR å ta stilling til stamtavlen før ytterligere informasjon og/eller dokumentasjon er framskaffet. I noen tilfeller tar det urimelig lang tid før ny eier mottar transferdokumentet. Slike saker kan ta lang tid å få utredet og det vil ofte være naturlig at midlertidig registreringsbevis blir utstedt fra NRR. Årsaken til forsinkelsen vil ofte ligge utenfor eierens kontroll samtidig som det i utgangspunktet er eierens ansvar å sørge for at nødvendig dokumentasjon foreligger. NRR vil i slike tilfelle dekke kostnadene til midlertidig registreringsbevis.
- Det skal maksimalt ta 4 - fire - uker fra alle papirene foreligger i korrekt utfylt stand på NRRs kontor til stamtavler er utstedt og sendt oppdretter/eier. Dersom NRR – uansett årsak – har behov for mer tid, vil NRR utstede midlertidig registreringsbevis slik at eieren ikke blir unødvendig skadelidende. For slike registreringsbevis bærer NRR kostnadene.
- I mange tilfeller kommer nødvendige registreringsdokumenter så sent til NRRs kontor at eier av en katt ikke kan få utstedt stamtavle før en aktuell utstilling eieren har meldt katten på til. I slike tilfelle kan eieren rekvirere midlertidig registreringsbevis som vil koste tilsvarende halv pris av ordinær stamtavle klasse 1. Hvorvidt forsinkelsen skyldes eier eller lokal klubb er NRR uvedkommende, og spørsmålet om betaling blir følgelig et forhold mellom eier og dennes klubb.

Forutsetning for utstedelse under både 1. og 2. ovenfor:
Kvittering for betalt avgift skal forevises før NRR kan utstede registreringsbeviset. (Se for øvrig 3. strekpunkt siste punktum i punkt 2. ovenfor.)
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
Det tok 0.25 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen