Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Rabies vaksine fra Sverige
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Rabies vaksine fra Sverige

07/07/2010 00:01 #8202

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Rabies vaksine fra Sverige

Har hørt at norske veterinærmyndigheter har bestemt at katter fra Sverige til Norge må rabies vaksineres og at tollere på begge sider skal kontaktes ved bevegelse frem å tilbake fra Sverige med katt i bagasjen.
Noen som vet mer om dette. min kilde sier også at denne loven ble innført 14 juni
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
07/07/2010 11:00 #8205

• Abyssineroppdrett
  • Mayas Pride
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Rabies vaksine fra Sverige

"Tro IKKE alt du hører"

Har nå vært i kontakt med både egen (meget oppdaterte veterinær) og Mattilsynet ang. dette. Nye Rabiesforeskrifter er ikke tilfelle!!! Det som ble sakt hos Mattilsynet er at det jobbes med denne saken, men alt avhenger om vi får lov til å innføre en ny slik lov av EU. Dette er en sak som kan ta lang, lang tid. Så, for oss som kun reiser på utstillinger til Sverige er det fremdeles fritt frem.
07/07/2010 11:03 #8206

• Abyssineroppdrett
  • Mayas Pride
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

"Tro IKKE alt du hører"

Har nå vært i kontakt med både egen (meget oppdaterte veterinær) og Mattilsynet ang. dette. Nye Rabiesforeskrifter er ikke tilfelle!!! Det som ble sakt hos Mattilsynet er at det jobbes med denne saken, men alt avhenger om vi får lov til å innføre en ny slik lov av EU. Dette er en sak som kan ta lang, lang tid. Så, for oss som kun reiser på utstillinger til Sverige er det fremdeles fritt frem.
07/07/2010 11:05 #8207

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Håper inderlig at dette er en dårlig spøk. På mattilsynet sine sider står det ingen ting om dette, her er det som står der.
Fra Sverige: Hund, katt og ilder med lovlig opphold i Sverige kan fritt innføres til Norge, og tilsvarende kan hund, katt og ilder med lovlig opphold i Norge fritt innføres til Sverige.
Vi har flere svensker som kommer til vår utstilling så om det er slik da blir det god plass i hallen
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
07/07/2010 11:26 #8208

• Abyssineroppdrett
  • Mayas Pride
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg leste også først på hjemmesiden til Mattilsynet til øynene ble store og våte. Der var det ikke nevnt noen ting. Derfor tok jeg like godt en telefon og fikk snakke med en veldig hyggelig mann. Og som skrevet i tråden tidligere så stemmer altså ikke dette.

Jeg regner med at om/når en slikt lov blir vedtatt, så vil NRR informere om dette lang tid i forveien. Slik jeg forsto på Mattilsynet så er ting ikke lett å få gjennom pga. EU. Så igjen vi har god tid og det er ingen fare på lenge.
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.36 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen