Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Fødsel!!!! og det veldig snart.
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)

EMNE: Fødsel!!!! og det veldig snart.

12/09/2008 11:49 #818

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Fødsel!!!! og det veldig snart.

Oj oj oj oj oj.

Nå ser det ut som det kommer kattunger denne helga... Slimproppen er gått. Jeg tror det kommer 1 eller 2, for pusen er ikke spesielt stor. Dette gjelder da Ariina, som bor hos meg midlertidig. Jeg er overbevist om at hun kommer til å forlange å føde i vasken på badet. Det er der hun legger seg når hun vil være i fred og kose seg. Ikke helt bra vil jeg tro. Har laget fødekasse og hun har prøvd den, men jeg er ikke overbevist. Min seng og sofaen er dekket til med dyner i tilfelle det skulle bli der.

Nervene er i helspenn. Adrenalinet pumper. Krysser fingrene for at alt skal gå bra med pusemammaen og at det blir levende pusebabyer. Håper moren skjønner dette med å slikke bort hinner og ta navlestrengen. At hun godtar at kattungene dier. At hun får melk så det holder. osv osv.

Stine (abyssiner) hilser og informerer om at hun også er spent og nervøs. Hun kommer på besøk etter skolen i dag og blir over helgen. Det er hun som eier katten.

Kryss fingre for oss, alle sammen, så kommer det oppdateringer etter hvert.
12/09/2008 13:10 #823

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Fødsel!!!! og det veldig snart.

Spennende. Ønsker lykke til. Er det første gang for både deg og katten ? Et tips bare. Om du synes det surkler litt i katten og du ikke er vandt med å få kattunger så tar du å holder den med hodet ned og så tar du et lite tak i nakkeskinnet og rister så får du ut event. vann og slim som ligger og kan gjøre at kattungen får problem med lunger. Den som er vandt med dette tar og slynger kattene men det skal du ikke gjøre om du ikke har sett eller gjort det før. Hold oss oppdatert.
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
12/09/2008 13:16 #824

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Det dere skal huske på er at når det gjelder å føde kattunger er det katten som er best egnet til det, så gi den en sjanse til å gjøre nettop det. Resultatet blir som regel best når stressfaktoren holdes på et lavest mulig nivå.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
12/09/2008 13:36 #826

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Takker for tips Ja, det er min første gang, og kattens også. Heldigvis kommer Stine som har vært med på det før. Var inne på siden din, Enya, for der har du skrevet litt om fødsel. Off.... Ingenting har skjedd ennå. katten er omtrent helt som vanlig. Men vet at det nærmer seg siden slimproppen er gått. Off igjen. Dette er jo værre enn å vente på fødsel av egne barn omtrent. Jeg liker ikke å vente. Lover oppdateringer når noe skjer
12/09/2008 14:45 #828

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Det du også skal huske er at der er en del oppdrettere på dette forum som har vært med på dette titalls av ganger før så bare spør om det er noe du lurer på underveis.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
Det tok 0.36 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen