Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Ormekur
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)
  • Side:
  • 1

EMNE: Ormekur

02/09/2008 13:48 #771

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Ormekur

Hei og hopp og en strålende tirsdag til alle forumslaver fra oss her i sør:P .

Jeg synes det er på tide å få en ormekur til kattene nå. Det finnes mange ulike typer, og lurer derfor på hvilket merke jeg burde velge. Jeg har forstått det slik at alle kattene burde få samtidig. Ariina som bor hos oss midlertidig er gravid, så det må være en type som ikke skader pusebabyene.

Håper på litt tips og triks fra dere ekspertene nå
02/09/2008 14:46 #772

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Ormekur

Jeg bruker en pasta som heter "panakur" og er veldig fornøyd med den, men der finnes jo en del andre produkter som også gir gode resultater. Disse er i tabelett form og mine katter er "alergiske" mot alt som minner om p-piller, så derfor pasta-kuren, den blir litt vanskeligere å spytte ut igjen når jeg ikke ser på. Det du må huske på er at alle ormekurer må gjentas etter 14 dager, for også å drepe de nyklekkede orme-egg. .
Husk at innekatter ikke har det samme behov for ormekur som utekatter.

Venter også spendt på svar fra ekspertene.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
02/09/2008 21:33 #774

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg bruker tabletter som heter Drontal, den har den fordelen at den gis bare en gang. Men for katter som er vanskelig å få tabl i som Evita bruker jeg en flytende som gnies inn i nakkeskinnet. Den heter Profender og er på respt. Den tar alle typer orm og egg. Dersom katten klarer å slike seg på en eller annen måte så kan de kaste opp og kansje bli litt ustø i gangen men dette er en overgang. Det står også at den kan gies til drektige katter. Du finner opplysninger om dette middlet dersom du søker på Googel på "Profender" Til kattunger bruker jeg Banmint pasta.
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
03/09/2008 00:52 #775

• Ororina
  • Gold Boarder
  • FRAKOBLET

Panacur finnes både i pilleform og pasta og kan gis til gravide.

Selv har jeg brukt å bytte litt mellom de ulike ormkurene som finnes. De hadde en teori på 90-tallet om at det var smart for å unngå at "utysket" ble resistent. Om dette stemmer, aner jeg ikke!

Mine fikk ormkur i forrige uke, og da var det 3-dagers panacur som sto på programmet. Den andre dagen sa jeg "Aldri mer!" Så jeg skal nå krype til korset og be veterinæren min skrive ut Profender Spot On.

Når mine får tabletter, så bruker jeg å mose tablettene og blande det med usalta kjøttdeig eller annen godis. Dette har fungert helt fint, men denne gangen begynte skeptikerne å smule maten, og kun spise de bitene av kjøttdeigen som ikke hadde blitt smitta av Panacur. Og så kom slukhalsene og slukte resten... Men de hadde jo allerede fått sin daglige dose. Endte med at "smulerne" fikk sin ormkur-dose oppløst i vann, og så tvangsmata.

Jeg bruker å gi Banminth til babyene mine; og det fortsetter jeg med. Er enkelt, og de er heldigvis ikke sterke nok til å protestere så veldig
Har nok til et par ormkur-runder med Panacur liggende, men smartingene må nok enten få Drontal eller Spot-on fremover, og så får jeg bruke opp Panacuren på slukhalsene.
  • Side:
  • 1
Det tok 0.49 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen