Panacur finnes både i pilleform og pasta og kan gis til gravide.
Selv har jeg brukt å bytte litt mellom de ulike ormkurene som finnes. De hadde en teori på 90-tallet om at det var smart for å unngå at "utysket" ble resistent. Om dette stemmer, aner jeg ikke!
Mine fikk ormkur i forrige uke, og da var det 3-dagers panacur som sto på programmet. Den andre dagen sa jeg "Aldri mer!" Så jeg skal nå krype til korset og be veterinæren min skrive ut Profender Spot On.
Når mine får tabletter, så bruker jeg å mose tablettene og blande det med usalta kjøttdeig eller annen godis. Dette har fungert helt fint, men denne gangen begynte skeptikerne å smule maten, og kun spise de bitene av kjøttdeigen som ikke hadde blitt smitta av Panacur. Og så kom slukhalsene og slukte resten... Men de hadde jo allerede fått sin daglige dose.

Endte med at "smulerne" fikk sin ormkur-dose oppløst i vann, og så tvangsmata.
Jeg bruker å gi Banminth til babyene mine; og det fortsetter jeg med. Er enkelt, og de er heldigvis ikke sterke nok til å protestere så veldig
Har nok til et par ormkur-runder med Panacur liggende, men smartingene må nok enten få Drontal eller Spot-on fremover, og så får jeg bruke opp Panacuren på slukhalsene.