Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

HJELP!!!!!!
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: HJELP!!!!!!

27/08/2008 09:01 #751

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

HJELP!!!!!!

Nå er det trøbbel i paradiset på dalane. Jeg lurer på om rosita kan ha fått løpetid????
I går når vi la oss mjauet hun i ett strekk, men ikke vanlig mjauing. det var mmmmmrrrrrrræææææ. Omtrent som når kattene blir sprø i bilen. I tillegg snuser hun mye mer i baken på de andre, og Ariina som er gravid tåler hverken lukten eller synet av henne. Da knurrer hun med en gang. Jeg holdt Soul og Ariina ansikt mot ansikt, og det gikk helt fint, så det er ikke dem det gjelder. Slosskamp var det også i dagtidlig, mellom en Aby (vet ikke hvem) og Rosita. Jeg har ikke merket noe av det "dra seg langs gulvet, rulle seg, o.l." som jeg har lest om når det gjelder løpetid.

Håper noen har litt forklaring, tips, råd til meg. Ikke morro når ikke det er harmoni i katteleiren.
27/08/2008 10:48 #752

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:HJELP!!!!!!

Det eneste som hjelper mot løpetid er p-pille,og det høres ut som om din katt har fått nettopp dette ,løpetid . Rullinga som du etterlyser kommer nok om en dag eller to, hun er nok i en tidlig fase av løpetiden som nok vil vare en ukes tid. Så nå får du den samme h...tesuke som alle vi andre gjennomgår med ugjevne mellomrom.

Når katten din har fått løpetid er det ingenting som hjelper,bortsett fra sov-i-ro kanskje.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
27/08/2008 13:05 #753

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Når katten din har fått løpetid er det ingenting som hjelper,bortsett fra sov-i-ro kanskje.

Eller parringB)

Ellers så må jeg si at ropingen etter hannkatt er veldig moderat hos aby i forhold til de tvar hos OCI, de er jo i utgangspunktet en blanding av aby/Siam og det skal jeg si jeg merket når de løp ja. Det sies jo at holder du ut en siam som løper så holder du ut alt, men jeg tror ikke ocien var så langt etter. Så akkurat det savner jeg ikke. Mine abyer de bare lokker i forhold
Dite_Tajger_fix.jpg
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
27/08/2008 13:58 #754

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Men her dukker det opp et problem til.

Rosita går på pillen, og jeg troooor ikke jeg glemte den forrige gang. Men 110% sikker er jeg ikke. Frykter det kan ha gått meg hus forbi, og da er det kanskje mest min egen feil at det er som det er hjemme.

Planen er å få henne sterilisert i høst/tidlig vinter. Vil dette hjelpe noe på løpetiden??

Men tusen takk for svar uansett. Tror nok det kan være hun ikke fikk i seg pillen slik hun skulle.
27/08/2008 14:09 #755

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Dersom du stereliserer henne, dvs kun tar ut eggstokkene vil hun forsatt løpe men kan ikke bli drektig, men om du kastrerer henne dvs. å ta ut både livmor og eggstokker da løper hun ikke og blir som en kattunge i oppførsel. Litt større inngrep men jeg foretrekker dette.
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.36 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen