I går hadde vi i agderkatten visning av forskjellige katteraser utefor en zoo på arenda i Arendal. Jeg hadde med imala og Iliana. Hadde lyst til på ta med Tassen, men i redsel for at han skulle dynke både publikum og bur så fikk han bli hjemme.
Det var stor interesse foran burene til jentene mine, spesielt unger som gjerne ville kose. Og Iliana og Imala lot seg ikke be to ganger om kos, så de fikk nok sjarmert i senk endel personer. Og vi har også noen som ville komme på besøk å se hvordan kattene er hjemme for muligens å kjøpe en abyssiner.
Men til min store overraskelse så var det ikke Iliana, vilt de syntes var penest, nei det var Imala, blå. De aller aller fleste likte så godt hennes farge. Og for å være ærlig så hadde jeg trodd at de fleste ville like vilt best.
Publikum skulle også stemme på den katten de syntes var finest og de tre beste ble premiert. ingen bombe at det ikke ble noen aby da. Bengal nr 1, perser nr 2 og hellig birma nr 3. Men vet at flere stemte både på Imala og en skjønn liten devon rex også.
Da vi var på vei ut fra kjøpesenteret kom noen gående å kikket inn i buret og kommenterte: " oj, de hadde jammen kjøpt en stor rotte".