Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Karantene
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Karantene

07/03/2010 20:48 #6615

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Karantene

På grunn av de siste dagers hendelser ble mitt oppdrett den 4/3-10 satt i frivillig 4 ukers karantene slik Nrrs lover krever. For 2 uker siden var jeg på besøk hos Bibi og så da at ikke alt var som det skulle med hennes hannkatt Ferrari. jeg tilbød meg å ta han med hjem til meg da jeg har bedre tilgang på veterinær enn hunn har. jeg tok han med til veterinæren dagen etter , og han fikk da en antibiotika kur med en påfølgende ormekur. jeg følte han ble noe lettere etter dette, men han hadde fortsatt dårlig appetitt og jeg slet med å få i han nok mat. Ferrari har vært mer eller mindre syk siden Roraks utstilling i Oktober 09 og har bare tidvis vært helt seg selv. for å gjøre en lang historie kort så kulminerte det hele denne helgen da jeg så en kraftig forverring i hans tilstand på lørdag og tok øyeblikkelig kontakt med veterinærvakta som gjennom mange undersøkelser og røntgenbilder ikke kunne finne noen årsak til Ferraris tilstand hun mistenkte at der kanskje kunne være noe galt med hans nyrer og anbefalte et nytt veterinærbesøk på mandag med nye prøvetakinger. Kl 12 i dag kommer jeg hjem og finner Ferrari liggende og vri seg i smerte, jeg tok kontakt med vakthavende dyrlege igjen og sammen tok vi avgjørelsen om å avslutte Ferraris lidelser. Han blir obdusert i morgen og da får vi forhåpentligvis svar på hans dødsårsak. På Roraks utstilling i Oktober 2009 hadde jeg med meg et kull på tre kattunger alle ble smittet av et eller annet nå er alle døde. Kullets Fjerdemann var ikke der og lever i beste velgående. Så heretter vil jeg tenke meg om to ganger før jeg tar med meg små kattunger på utstilling og trekker de kattungene og kullet jeg har meldt på til Rorak i Påsken om jeg i hele tatt går dit. Jeg vil iallefall ha med meg masse deinfiserende vaskemiddler for grundig rengjøring av de burene jeg skal bruke.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
07/03/2010 21:10 #6620

• Profesjonelle fuglepratere...
  • Galgviddraumen
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Karantene

Noe var det i alle fall på utstillinga.
Det var flere som var tufs etterpå, men dere er blitt rammet ekstremt.

Håper obduksjonen kan gi noen virkelige svar.
Føler med deg.
(N)Galgviddraumen
Abyssinere i Vilt, Sorrel, Blått og Fawn
Proud member of RC-Breeder Club

www.galgviddraumen.com
www.facebook.com/galgviddraumen
07/03/2010 22:16 #6622

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Noe så forferdelig. Det er jo helt skummelt at sånn skal kunne skje på en utstilling. Kjempeskremmende synes jeg.... Håper de klarer å se om det kan være noe sånt som har skjedd.
07/03/2010 23:54 #6625

• Jeg må være på en feil klode, her er så underlig..
  • obstfelders
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Dette er forferdelig trist å høre. Håpte at det var slutt på alt det vonde.

Jeg skal bringe dette videre, slik at Rorak virkelig setter desinfisering i høysetet. Jeg tilhører også den gruppen som antakelig har kommet hjem fra utstilling med smittsom sykdom, men i mitt tilfelle ikke dødelig, men forferdelig slitsomt å bli kvitt. Med dertil karantene og store utgifter til behandling og tester.

Noen utstillere stiller på utstilling med egen Klorafenikol, på grunn av at de har opplevd å få med smitte. Så jeg kommer nok til å skaffe meg resept neste gang jeg er hos veterinæren og ha med egen sprayflaske. Dette var virkelig skremmende.
Nå har jeg 1 sorrel, mange vilt og en fawn...blå har jeg bare på lån av og til. Bare vent....
08/03/2010 11:13 #6632

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Dette er ille, og jeg synes dere skal gå skikkelig igjenom med RORAK og prøve å finne hva er det som skjer der på utstillingene, det er jo ikke første gang at en leser om hendelser der.
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.45 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen