Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Noe er galt med Quince :(
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Noe er galt med Quince :(

03/08/2008 23:48 #652

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Noe er galt med Quince :(

Min kjære Quince oppfører seg så rart. Jeg har enda ikke blitt helt kjent med han, og er heller ikke helt sikker på hvordan han har blitt behandlet før.

Men problemet er at han biter! Han har ikke gjort det med meg (Unntatt en gang, men da skulle han ta børsten, og jeg visste jo egentlig at han var redd børster).

Min kjæreste Thor satt å lekte litt med han nå nettop ute i kattegården. Så tok han Quince på fanget for å kose litt med han. Å plutselig biter Quince til, i hånda hans!

Han har visst bitt min lillebror i hånden 2 ganger tidligere. Gang en var han litt høylytt, og mjauet og plystrer, men gang 2 hadde ikke lillebror gjort annet enn å kose med Quince.

Pappa sa fra når jeg kjøpte Quince, at hvis han ikke passet inn måtte vi 'kvitte oss' med han.

Men jeg vet at Quince er en god katt, kanskje han bare er redd og usikker?

Noen som kan hjelpe..?
Vurderer å ta kontakt med en Dyretolk, noen som har erfaring med det?
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
04/08/2008 10:36 #654

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Noe er galt med Quince :(

Tante Sur er en omplasseringskatt - og hun hadde noen sære nykker da vi overtok henne. Det har tatt masse tid og tålmodighet - og frustrasjonstårer - før hun ble mer abyssiner og mindre sur.
Hun kunne også godt finne på å bite og ikke minst klore når vi minst ventet det. Vi prøvde da å finne ut om det var noe spesielt som trigget dette - f.eks likte hun ikke å bli tatt på nær haleroten. En tur til dyrlegen avslørte en tett kjertel.
Men problemet var på ingen måte løst. Hun var mager og kastet mye opp - og beit og klorte i sinne. Ny tur til dyrlegen viste at hun pga feil for (menneskemat sannsynligvis) hadde utviklet betennelse i munnen. En svært smertefull affære som gjorde henne grinete og desperat. Ut med noen tenner - og en sur katt var som forvandlet en stund. Vi ble gjort obs på at det kunne komme tilbake da noen tenner til viste tegn på det samme - og at vi uten tvil ville merke det. Joda, et års tid senere var det samme styret, men da var vi jo forberedt. Noen flere tenner ble fjernet - og siden har hun vært grei. Noen nykker vil hun jo alltid ha - man er da ikke primadonna for ingenting, men hun biter og klorer ikke oss tobeinte lenger...

Så uten å kunne si noe spesielt om Quince - så ville jeg uten tvil ha tatt en tur innom veterinær for en totalsjekk. Det kan være noe fysisk som plager ham...

Lykke til !
04/08/2008 14:08 #655

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Er nok enig med Tante sur i at din katts problem antagelig er av fysisk karakter, og at et besøk hos dyrlegen nok er å anbefale.

Når det gjelder ditt spørsmål om Dyretolk er jeg ikke sikker på at jeg forstår helt, da katten ikke har et så rikt språk at den kan gi noen detaljerte opplysninger om hvordan den har det. Den har jo allerede gjennom sitt språk, gitt besked om at ikke alt er som det skal. Men dersom du vil bruke penger på den slags humbug så gjerne for meg.

lykke til og hold oss oppdatert om hvordan det går
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
04/08/2008 14:53 #656

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Jeg har stor tro på dyretolk, og kjenner folk som har brukt det på både hest og katt. I Begge tilfellene fant de problemene fort,og dyret ble glad igjen.

Jeg må da jobbe litt med han ang bur for å få han til dyrlegen, men får da ta en sjekk på han.

Jeg skal holde dere oppdatert
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
04/08/2008 19:12 #657

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Å ha god tro er viktig når det gjelder denslags. Men der er mange måter å finne ut av et dyrs problemer på. Men som jeg sa om dere velger å bruke penger på denslags så gjerne for meg
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.39 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen