Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Prinsessene er gale ekorn
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)
  • Side:
  • 1

EMNE: Prinsessene er gale ekorn

28/07/2008 21:16 #625

• Jeg er fortsatt eier av KUN en abyssiner
  • tchri102
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Prinsessene er gale ekorn

Nå har jeg og de søte små vært tre uker på hytta, og i den anledningen har de fått være ute på dagtid så sant vi tobente er i nærheten. Ikke mulig å holde dem inne med en haug med voksne og barn og to dører. Lite trafikk på en liten øy i kragerøskjærgården.

Resultat:
-Prinsessene lukter
-Flått (kun 1)
-De har fått kallenavnet "ekornene" etter filmen madagaskar. (noen steine sprø og hyperaktive lemurer)
-Ingen tobente fikk bevege seg på utedoen uten minst en firbent ved sin side
-Alle strå møtte en usikker hverdag og sto i ekstrem fare for og vli jaktet på, det samme gjalt innsekter
-Store grønne gresshopper midt i stua er ekkelt, og de er ganske skumle
-Pøsregn er kjempeskummelt, og det er dessuten vått også
-Kjempefornøyde prinsesser som har fått ut et tonn med energi hver eneste dag.

Skal tro hvordan det blir nå når vi har kommet hjem. Men de sprang i alle fall tulling i går kveld da vi kom hjem, og prøvde alle lekene sine og klatrestativet.

Mine foreldre har en huskatt av typen overvektig kastrat. Stor og tigerstripet i svart og sølvgrå (omtrent). Etter to uker gikk kattene endelig overens, og prinsessene begynte med en underlig og lite ladylike oppførsel som å snuse diverse steder på katte, og rulle seg på gulvet. Fy og fei. Dumme store pusen skjønte ikkeno og gikk for å spise maten sin. Eller det vil si mine puser sin, for den er såååå mye bedre.

Soul datt i svømmebassenget, men gikk bra.

Pusene stakk en dag innom kafèen som ikke er langt fra hytta, der gikk de fra fang til fang og ble tatt bilde av og fikk smake godbiter (sladder fra ei som var der)

Jeg og pusene vil tilbake på mer sommerferie. Neste år satser vi på enda lenger og enda bedre vær.
28/07/2008 22:07 #627

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Prinsessene er gale ekorn

Vi lo godt her hjemme i tropevarmen (som har slått ut alle kattene på dagtid).

Men de er blonde alle som en: Det er deilig og kjølig i kjelleren, men de vil heller klenge seg inntil oss som prøver å pusse litt opp i 30 varmegrader.

Hm, kanskje det egentlig er vi tobeinte som er litt "blonde" som pusser opp nå???
(Alle ekte blondiner får ha oss tilgitt at vi faller for stereotypien...)
29/07/2008 01:12 #631

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Prinsessene er gale ekorn

Fint å høre om noen firbente som er aktive i varmen og noen tobente som førsøker seg med litt aktivitet.

Jeg for min del har endelig forstått hvorfor meksikanere sitter og sover med sin sombrero godt trukket ned i øynene når dagen er på sitt varmeste.

De firbente her i huset tar seg en velfortjent og laaang fomiddagslur, for deretter å hvile middag for så å slappe av litt utover kvelden. Og når solen går ned, er det rett til sengs. Og matfar forsøker å følge de firbentes eksempel så godt han kan
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
  • Side:
  • 1
Det tok 0.44 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen