Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Katteklubb
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Katteklubb

26/01/2010 17:02 #6140

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Katteklubb

Har i det siste gått litt å tenkt på at det kanskje var en ide å starte en abyssinerklubb i Norge, jeg tenkte da at den kunne ha dette forum som sin base, men selvfølgelig med eget styre, der GF kunne bli avholdt enten på Agderkatten eller Søraks utstilling hvert år. Denne klubben kunne da hatt som hovedansvar å arrangere Aby/somali Nm hvert år og også hatt et eierskap til dette mesterskapet.

Da får dere komme med meninger og ideer om emnet, og om vi skal starte en slik klubb må vi også ha et klingene navn som dere må foreslå.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
26/01/2010 17:42 #6141

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Katteklubb

Synes det høres spennende ut, men har ikke så mye ideer. Tenker du da en klubb med eget klubblad sånn som de har i Sverige?
26/01/2010 19:06 #6142

• beleve
  • Gold Boarder
  • FRAKOBLET

På begynnelsen av -90 tallet hadde vi Abykuben her på østlandet, og en klubb i Stavanger området, vet ikke helt hva som skjedde med disse klubbene, men det kan være interresant med en klubb, og jeg regner jo med at dere tar med oss somalifolk:)
26/01/2010 20:06 #6143

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Både Abycuben og Abyssineren hadde det samme problemet nemlig at medlemsmassen ble for liten til å drive slike klubber.

Skal vi lage vår egen abyssinerklubb i Norge syns jeg derfor det må være en modernisert og web basert klubb vi bør satse på, der vårt nåværende "Magasinet" kan fungere som klubblad noe annet er jeg ikke sikker på om vil fungere med bare 8-10 "aktive" oppdrettere i Norge så tror jeg det blir for tungt. Vi ser jo hvor vanskelig det er å få noen til å sende stoff til det magasinet vi allerede har.

Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
26/01/2010 20:38 #6144

• Profesjonelle fuglepratere...
  • Galgviddraumen
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Vi har jo diskutert dette en stund allerede på kammerset.

Det vi da tenker er at denne klubben kun skal ha et par formål.

1) Skape blest om rasene abyssinner og somali
2) Arrangere åpent NM for rasene
3) Holde forumet i gang

Herunder tenker vi at forumet vi nå er inne på skaper blest og også kan reknes som vårt medlemsblad. Gjerne konkretisert i magasinet.

Vi tenker at vi ikke ønsker å ha noe særlig økonomiske midler i omløp - rett og slett fordi det ikke trengs.

Dersom NM'et skal bli et årlig høydepunkt, noe vi både håper og tror, må vi selvsagt finansiere dette. I år spanderes det av et par ildsjeler, men på sikt bør vi finne et annet system.
(N)Galgviddraumen
Abyssinere i Vilt, Sorrel, Blått og Fawn
Proud member of RC-Breeder Club

www.galgviddraumen.com
www.facebook.com/galgviddraumen
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.36 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen