Kjære snille Tessa
Vår snille Tessa (IP/EC Contessa von Reich (N) døde fra oss i dag. Hun ville blitt 17 år etter jul så et langt og godt liv fikk hun. Men så vondt som det gjør.
Hun har vært hos meg nesten halve mitt liv, og selv om hun var gammel så håpte vi at vi skulle få ha henne hos oss enda mye lengre for hun var egentlig sprek.
Hun ble dårlig på fredag, så vi reiste til dyrlegen som mente at vi kunne prøve å se om det ville bli bedre med medisin og vann, men hun ga oss ikke stort håp, og i dag måtte vi ta den tunge avgjørelsen at hun måtte få slippe. Dyrlegen vår var grei å komme hjem til oss så hun fikk sovne stille inn i armene mine trygt og godt hjemme. Nå er hun begravet ved siden av sin datter Fortuna utenfor.
Vi har bare gode minner om henne, en snillere og vakrere katt har jeg aldri hatt.
Skriver inn et dikt jeg synes er så fint:
Like hittenfor himmelen er det et sted som heter Regnbuebroen. Når et dyr dør som har stått noen på jorden spesielt nær, kommer det til regbuebroen. Der er det sletter og åser for alle våre spesielle venner, slik at de kan løpe og leke sammen. Der er masser av mat og vann, og vennene våre har det varmt og godt.Alle dyrene som har vært syke og gamle får tilbake helsen og full vigør, de som har vært skadet og ødelagt blir hele og sterke igjen, akkurat slik vi husker dem i våre drømmer om tiden som var. Dyrene er glade og tilfredse, bortsett fra en liten ting: Alle savner de noen som har vært helt spesielle for dem, noen som måtte etterlates. Alle løper og leker sammen, men dagen kommer når en plutselig stopper opp å ser mot horisonten. Øynene er lyse og intense, den ivrige kroppen begynner å dirre. Plutselig løper hun vekk fra resten av gruppen, flyr over det grønne gresset, bena bærer henne raskere og raskere. Du er blitt oppdaget, og når du og din spesielle venn til slutt møtes, omfavner dere hverandre i glad gjenforening, for aldri å skilles igjen.Gledeskyssene regner over ansiktet, hendene dine stryker det elskede hode om og om igjen, igjen ser du inn i de trofaste øynene til venne din, som så lenge har vært borte fra livet ditt, men som alltid har vært tilstede i hjertet.Så krysser dere regnbuebroen sammen.......................................