Da er det bekreftet at Agderkatten også neste år arrangerer sin årlige utstilling og spørsmålet om aby/somali Nm skal avholdes på denne utstillingen igjen er aktuelt. Jeg har vært en stund i tenkeboksen når det gjelder et slikt arrangemang, men først må vi sende en formell søknad om dette til Agderkattens Styre der det i detalj bør stå hvordan et slikt arrangemang kan avvikles uten å bruke for mye av utstillingens tid og dommerens krefter på å få avviklet dette.
Mitt forslag er følgende: Den beste voksne hunn/hann, kastrat hunn/hann, junior og kattunge hos hver dommer begge dager er nominert til et Nm panel. det skulle bli omtrent 4 i hver klasse.
Ut fra disse nomineringene skal der kåres beste ungdyr, kattunge, hannkatt/hunnkatt og hunnkatt/ hannkatt kastrat, disse delvinnerne som vil bli kalt best i rase i sine klasser og som selvfølgelig vil bli premiert med pokal som viser dette vil så konkurrere mot hverandre for til slutt å stå igjen med beste aby/somali fertil og beste Aby/Somali kastrat som da blir Nm vinnere . mesterskapet avholdes på søndagen i pausen før panelet av to eller tre dommere som må være forespurt på forhånd om å bli med på et slikt arrangemang. Vi behøver nok noen som kan bli med på organiseringen. Jeg foreslår at Annk organiserer påmeldingen til Nm siden hun er den som tar i mot påmeldingene til Hovedutstillingen. Der bør også være et par personer til å ta seg av registreringen av deltakerne vi behøver også noen som kan ta seg av premiering og oppsettet av konkurransen.
Da håper jeg på mange gode innspill og ideer om hvordan et åpent Nm for Aby/som skal kunne avholdes, vi bør kalle det et åpent mesterskap da det åpner for deltakelse for alle nasjonaliteter. Dette kan bli gøy.