Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

bading før utstilling
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: bading før utstilling

05/10/2009 21:07 #4901

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

bading før utstilling

Jeg lurer på om der vanligvis bader kattene før utstilling . Hvor lenge før bader dere de? og hva slags shampoo?
Jeg må bade Tassen før Rorak, for pelsen er så feit men er litt usikker på hvor lenge før han bør få et bad?
05/10/2009 22:25 #4902

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv: bading før utstilling

Jeg pleier å bade mine på onsdagen eller torsdagen før, for at pelsen skal få tid til og legge seg. Jeg bruker Jerob's shampo serie; Creme rince, one step greace remover, purisian purple (for blå katter) og texturizer. Veldig fornøyd med de. Jeg kjøpte dem gjennom stargate, men kan og kjøpes der han holder stand. Jeg bader katt for å gi litt mer liv til pelsen - det er nok mange som mener at abyer ikke trenger og bades, men hannkatter bør få ett bad og mine jenter har nettop hatt løpetid og har derfor veldig fet og 'skitten' pels. Jeg lar kattene tørke av seg selv - gnir dem godt ed et håndkle og lar dem lufttørke (men ikke i kattegård, holder dem innendørs). Husk og skylle, skylle og skylle enda mer!
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
06/10/2009 10:37 #4903

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:bading før utstilling

Jeg har aldri badet Enya for eks, kun brukt tørrshampo fra Gimpets, maser det godt inn i pelsen og børster henne veldig godt etterpå før jeg bruker skinnet og gnir. Jeg prøvde for morro skyld å bade Hebe en gang da hun elsker å være i dusjen, men pelsen la seg jo aldri ned igjen. Jeg brukte da en shampo fra Stargate også. Utstillingshannkatter har jeg aldri hatt, men har ørt om problemet med halefett og at det er best å bruke Zalo eller Yes oppvaskmiddel for dette.
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
06/10/2009 10:41 #4904

• Katter som eeeeelsker mennesker:-)
  • Kitty
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:bading før utstilling

Somaliene våre måtte bade før utstilling de badet jeg gjerne torsdag eller fredag.
Abyene våre har jeg kun badet når de har vært VELDIG skitten.
Hannkattene har jeg gjerne badet av og til selv om de ikke skal på utstilling.

Jeg pleier heller å ta en våt vaskehanske å tørke over kattene både mothårs og medhårs.
Har forsøkt å bade kaby før en utstilling mener jeg badet henne på onsdagen, på selve utstillingen var hun flott, men en dag eller to etter så hun ut som et pinnsvin
Et blått pinnsvin vell å merke
Så jeg tror jeg håller meg til vaskeklut metoden I hvertfall på abyene
Av Sina Bass (N)
Abyssiner oppdrett.
Tlf: 53 50 11 66. Mob. 922 81 585.
www.sinabass.com
06/10/2009 19:51 #4905

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Re:Sv:bading før utstilling

Bruker du fire forskjellige ting abyssiner? huff det hørtes slitsomt ut.
Hva mener du med vaskehanske Kitty?
jeg pleier heller ikke bade de så ofte, for noen år siden ble jeg anbefalt å bruke grønnsåpe, og de ble veldig fine med det, men det er kanskje ikke det beste.
Får prøve Zalo på halen til Tassen, men her er det dessverre ikke bare halen som er feit, men absolutt omtrent hele pelsen .Får ta han med dusjen i morgen.. Han er nok ikke som Hebe, et bad mener han er helt unødvendig. Så han prøver å hoppe over dusjen.

takk for svar.
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.45 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen