Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

Hunnkatt til parring, hvordan gå frem?
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)
  • Side:
  • 1

EMNE: Hunnkatt til parring, hvordan gå frem?

02/07/2008 01:33 #485

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Hunnkatt til parring, hvordan gå frem?

Heisann, ser da ut til at jeg drar til stavanger allerede på torsdag (så lenge det er greit for hann katt eier. Gleder meg tilå hilse påOrorina's medel svensson,og eier Gunlaug)

Men saken er at jeg har vaneligvis hatt hann katt, eller eid både hann og hunn.

Hjemme slipper jeg mine løs på badet (har hatt fremmed hunn katt her 4 ganger, allid gått greit).

Så hvordan gå frem når vi kommer til stavanger?
Hun løper i dag, håper det holder seg.. kan hun miste løpetiden?

Hvis hun mister den, må jeg vente til neste gang,om maange måneder?

En annen ting er at jeg tar togdit,kan det skremme henne...? Må man ringe åsi man har med katt, bestiller over nettet jeg.

troor dette var de fleste spørsmålene...
(N) Sweet Puma - Abyssineroppdrett - har pause på ubestemt tid
02/07/2008 19:16 #505

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:Hunnkatt til parring, hvordan gå frem?

Erfaringene med hunnkatter med løpetid er mange, men dersom katten ikke er av den overnervøse typen vil nok turen på toget gå bra.
Hunnkatter har løpetid i omtrent i 6 dager og det er lurest å parre fra dag 2 i perioden, da det er selve parringen som gir eggløsning. Når du kommer frem til Gunnlaug er det lurt å gi katten en time for seg selv før du slipper inn hannkatten så den får gjort seg litt kjent. Det har jo hendt at hunnkatter har mistet løpetiden på vei til hannkatten, men om den gjør det så varer det som regel ikke lenge før den får en ny. Jeg har fulgt toget en gang å hatt katt med og da ga jeg besked om det og fikk plassbilett ved siden av røykekupeèn.Hvilke regler som gjelder nå vet jeg ikke. Lykke til
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
02/07/2008 19:21 #506

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Greia er at i gård hadde hun så sterke tegn til løping, men i dag er hun bare ekstra kosen og skrikete. Men dyrlegen mente at løpetiden var påvei siden 2 andre her løper nå.

Løpetiden kunne og komme fortere hvis hun kom i kontakt med hann katt.

Har bestillt bilett å sa fra at jeg hadde med katt, vet ikke hvor jeg får plass men har da biletter.

Tenkte og å gi riina lit tid først,så jeg fikk pakket ut osv...Så sette de inn sammen på ett rom, for og se hvordan de reagerte på hverandre.

Har jo alltids Gullfrid Hageland (hun jeg kjøpte endros av). Hun bor ikke langt unna, så troor det går bra.

Takk for råd.
Nå er det burvasking,og pakking.
05/07/2008 18:27 #546

• Spesialitet : Katter som flørter med Dommerne
  • Gucci
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Hvordan går det med dere i Stavanger, ble det noe fart i det. Beholt hun løpetiden eller.
Oppdretter av Abyssinere i fargene Rødt, Vilt, Blått og Fawn
www.natures.abyssiner.no
05/07/2008 20:28 #548

• Abyssiner
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

ingen løpetid enda... men lar henne være her 2 uker til, så håper vi det blir litt action. Jeg skal nok holde dere oppdatert:P
  • Side:
  • 1
Det tok 0.44 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen