Abyssiner.no

Nettstedet for Abyssiner & Somali entusiaster

DIY-prosjekt: Galgviddraumens Løvepark
(1 besøkende) (1) gjest
Diverse (Off Topic)

EMNE: DIY-prosjekt: Galgviddraumens Løvepark

07/08/2009 13:25 #4016

• Profesjonelle fuglepratere...
  • Galgviddraumen
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

I sommer har mye tid gått med til å bygge ny kattegård.
Vi hadde allerede 2 volierer, men syntes de trengte noe større...
I tillegg ville vi gjerne ha det slik at vi selv og kunne bruke området slik at vi ikke fikk en innside og en utside. Til nå har det vært slik at kattene har sittet på innsiden og snakket med oss på utsiden...

Veldig fritt inspirert av Løveparken i Danmark, gikk vi etterhvert til verket.
Planer ble lagt og fagmann kontaktet. Kjell (Nature's) - vi er deg evig takknemlig!!!
Kjell har hjulpet oss fra A til Å. Fra tegninger, berekninger og ikke minst fagmessig tømring!

Resultatet er ikke helt ferdig enda, men dog ferdig nok til å slippe ut de små. Det som gjenstår er mest avslutning, listing og ikke minst maling

Garden er et sted mellom 105 og 120 kvadrat, men siden den er såpass høy som den er, føles den en hel del større

Når det gjelder abyssinere handler det jo alltid om kubikk, og ikke om kvadrater...
Nå spoler de så gjerne avsted bortover, såvel som oppover feks i sypressen på bildet.

L__veparken_01.jpg
(N)Galgviddraumen
Abyssinere i Vilt, Sorrel, Blått og Fawn
Proud member of RC-Breeder Club

www.galgviddraumen.com
www.facebook.com/galgviddraumen
07/08/2009 13:30 #4017

• Profesjonelle fuglepratere...
  • Galgviddraumen
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Allerede få minutter etter første utslipp var de i aksjon langs gjerdene. Og Tante Sur (også kalt Mrs Houdini) var snart på toppen av glassveggen. Dessverre på utsiden av nettet...
Hun kom snart hjem, og i samarbeid med hennes innsats rekner vi nå garden for trygg.
Her et bilde den andre veien.

L__veparken_02.jpg

Etterhvert som våre store små roer seg nok ned til at fotografen rekker å ta bilde, så kommer det noen situasjonsrapporter med de og. Foreløpig raser de rundt etter flygemaur, sommerfugler, fugler, abyer, fly osv...
(N)Galgviddraumen
Abyssinere i Vilt, Sorrel, Blått og Fawn
Proud member of RC-Breeder Club

www.galgviddraumen.com
www.facebook.com/galgviddraumen
07/08/2009 14:27 #4018

• AnnK
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Sv:DIY-prosjekt: Galgviddraumens Løvepark

Så deilig for de,og så fin "kattepark". Gleder meg til å se flere bilder.
07/08/2009 22:02 #4022

• Enya
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Du verden, du verden. Kjempeflott. Ja dere har hatt litt av en jobb her skjønner jeg. Synes jeg ser hvordan alle koser seg der.

Vi har drevet å pussa opp stuen inne i en ukes tid og det er jammen nok jobb for en stund, er ikke riktig ferdig enda.( det forklarer vel mitt fravær her på forumet )
Bitta Mørk, (N) Jav Roc's Abyssineroppdrett
www.javrocs.com
08/08/2009 09:09 #4027

• Jeg er en liten primadonna!
  • Tante Sur
  • Platinum Boarder
  • FRAKOBLET

Det som var mest imponerende med Tante Surs flukt, var at hun rett og slett klatret ut via nettet som var/er spent ut i hjørnet dere ser bak Kjell - dvs hun klatret på skrå med ryggen nesten ned og beina opp...noe vi ikke hadde trodd at de ville forsøke.

Vi spente ut mer nett slik at "klatreflaten" ble mindre skråstilt og de dermed får tyngdekraften mot seg. Tante Sur har forsøkt igjen - med de andre som ivrige elever - men hun måtte gi seg. Det ble for langt og for tungt...
Så nå er det fangenskap i frihet - eller var det frihet i fangenskap...?

Uansett: de elsket å komme ut - helt til det begynte å regne. Da var det masseflukt inn under tak. I dag regner det også, så nå er de akkurat som unger:
Mamma, mamma - jeg kjeder meg! Mamma, mamma - jeg har ikke noe å gjøre!

Så gå ut og lek da vel!

Men det regner jo!!!

Det tok 0.31 sekunder å laste siden
Banner

Online brukere

Ingen